Menys cotxes, més espai per a vianants

L’Ajuntament vol limitar l’accés motoritzat i els aparcaments eterns al centre d’Olot per tornar-li l’espai als vianants. Els aparcaments lliures donen pas als aparcaments de pagaments subterranis i les zones blaves al cinturó del nucli antic. Els aparcaments de les Fonts i el del carrer Pou del Glaç es reduiran a llarg termini per donar pas a d’altres equipaments i espais. La urbanització del Firalet ha estat l’últim pas per deixar el nucli antic d’Olot lliure d’aparcaments sobre l’asfalt, a excepció de les zones blaves que hi ha entre el passeig d’en Blay i el passeig Bisbe Guillamet, per tornar l’espai als ciutadans que el recorren a peu. La ciutat compta actualment amb els aparcaments subterranis del Firalet, l’Hospital Sant Jaume i l’estació d’autobusos. Al voltant del nucli antic, els aparcaments han deixat pas a les zones blaves per fomentar la rotació de vehicles estacionats.

L’última acció per fomentar la rotació de vehicles estacionats ha estat l’habilitació d’aparcaments de 15 minuts a les zones allunyades del centre però amb establiments comercials. Fa dos mesos que funcionen. L’Ajuntament fa un primer balanç positiu.

Pel que fa als aparcaments lliures de les rodalies del centre, seran reduïts a llarg termini per donar pas a d’altres equipaments. És el cas de l’aparcament de les fonts, o el que es troba al carrer pou del glaç. Amb el temps, aquest aparcament es reduirà per deixar lloc a una zona verda.

Per contra, el pla director de mobilitat d’Olot preveu a llarg termini l’augment dels carrils bici a la ciutat. Encara no hi ha dibuixos del traçat, però la intenció és allargar els carrils que ja hi ha i connectar-los per crear un recorregut continu.

Deixa un comentari