Obligats a disposar d’un telèfon gratuït d’informació

Des d’ara els clients que vulguin trucar a empreses de serveis bàsics ho haurien de poder fer sense pagar. Almenys, això és el que estableix el nou Codi de Consum de Catalunya que ha entrat en vigor. La norma obliga les grans empreses de subministrament, transport, serveis sanitaris, assegurances i comunicacions a oferir un telèfon d’atenció al client gratuït. El Codi de Consum de Catalunya va establir la normativa el mes d’agost passat i després de mig any de moratòria, avui ha entrat en vigor per a les grans empreses, tot i que les PIMES encara tenen 6 mesos més per adaptar-s’hi. Algunes companyies ja han informat de la nova línia gratuïta a la seva pàgina web, com Endesa, que compta amb un telèfon 800 per avaries a Catalunya, tot i que per sol·licitar informació general es deriva el client a un 902, un número amb cost addicional. Per la seva banda, Vueling no reflexa el número de cost zero al seu web, però alerta l’usuari que pot estalviar-se la trucada fent la gestió per Internet. De moment són casos aïllats, ja que fent un repàs pels webs d’algunes empreses asseguradores o de transport, el 902 és l’única opció per al client. L’associació de consumidors FACUA ja va avançar fa unes setmanes l’incompliment de la situació amb un estudi que reflectia que només dues de cada 10 empreses s’havien adaptat a la normativa. A partir d’ara, el seu incompliment pot comportar sancions amb multes de fins a 1 milió d’euros.

 

Deixa un comentari