El govern d’Olot demana que la variant de la ciutat es comenci a construir el 2013

El Govern d’Olot vol que el 2013 comencin les obres de la variant de la ciutat, una obra que defensen en continuïtat amb la Vairant de les Preses i amb dos carrils per banda, com s’havia pactat en un primer moment. L’Ajuntament de la capital de la Garrotxa treballarà perquè la Generalitat concedeixi la inversió necessària per a l’execució de l’obra en els pressupostos del 2013.

El govern d’Olot és conscient de la dificultat per què passa el govern català alhora d’assumir grans insfrastructures de mobilitat, però no renuncia a la construcció de la Variant d’Olot al més ràpidament possible i amb les mateixes condicions que es van pactar en un primer moment. És per això que s’ha marcat la fita que les maquines comencin a treballar durant el 2013, i així ho demanaran a la Generalitat. Olot no cedirà pel que fa al nombre de carrils que ha de tenir la Variant. El govern local defensarà els dos carrils per banda tal i com ja es va programar en un primer moment i no renunciarà a aquesta condició. Així li ho va fer saber Josep Maria Corominas al secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, durant la visita a Olot del representant del govern català dimarts a la tarda. El govern d’Olot entén l’execució de la variant d’Olot amb continuïtat amb la construcció posterior de la variant de les Preses i que la construcció d’aquesta última no s’hauria d’allargar en el temps. La variant d’Olot preveu un túnel per minimitzar l’impacte de la carretera en el terriotori. En aquest sentit, Corominas ha dit que les obres de la via han de ser conseqüents amb l’espai on s’emmarquen, el Parc natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

x