La Federació de Veïns d’Olot reclama que el tren arribi a Olot

La Federació de Veïns d’Olot ha aprofitat el centenari de l’arribada del tren a Olot per tornar a reclamar el retorn del tren a la Garrotxa. Aquesta entitat, que aplega la pràctica totalitat de les associacions de veïns de la capital de la comarca, planteja un trajecte del futur eix transversal ferroviari amb parada a Olot i Besalú i que representa un estalvi de 20 quilòmetres en el recorregut. D’altra banda, la federació s’ha sumat a la defensa de la Variant d’Olot amb dos carrils per banda que ha demanat públicament l’Ajuntament i el nou loby empresarial Euram Garrotxa.

La federació de Veïns d’Olot, representant de 18 associacions de veïns de la ciutat, demana que el futur eix transversal ferroviari passi per la comarca en pro d’un reequilibri territorial que beneficiaria la Garrotxa i el Pla de l’Estany i que impulsaria l’economia d’aquestes comarques d’interior. Diuen que si ara l’eix transversal ferroviari no és una prioritat, ho serà d’aquí a 10 anys anys. La federació planteja un trajecte que connecti Vic i Figueres a través d’Olot, amb un ramal que vagi fins a Girona passant per Besalú i per la comarca del Pla de l’Estany. Saben que aquesta proposta es contraposa als interessos dels empresaris gironins, que volen estirar la via general fins la capital de la demarcació, però creuen que amb el recorregut que plantegen tots surten beneficiats. El recorregut alternatiu representa la mateixa inversió i, a més, estalvia en quilòmetres.

La Federació de Veïns d’Olot col·laborarà amb els amics del tren amb motiu del centenari de l’arribada d’aquest mitjà de transport a la ciutat. La seu de la federació, el local del barri de les Fonts, acollirà properament una exposició acompanyada d’una conferència-col·loqui en què un expert parlarà de com les inversions ferroviàries beneficien l’economia d’un territori. D’altra banda, la federació de Veïns ha decidit fer costat l’Ajuntament d’Olot i el nou loby empresarial Euram i defensar la futura variant de la ciutat amb dos carrils per banda tal i com estava projectada. La Federació de Veïns d’Olot ha preparat aquesta pancarta que penjaran properament al vial Sant Jordi perquè els ciutadans de la capital de la Garrotxa i de les comarques veïnes vegin la seva reibindicació perquè la Variant d’Olot i sigui una realitat al més aviat possible. La federació ha demanat que les obres comencin durant el primer semestre del 2013.

x