“La sisena hora es va aplicar malament”

Albert Bayot

Albert BayotEl departament d’Ensenyament considera que durant els últims anys el creixement del sistema educatiu s’ha basat més en aspectes quantitatius, com infraestructures, increment de professorat i recursos materials, que no pas en la millora de la qualitat de l’acció educativa. Així ho ha afirmat a Olot Televisió el director del serveis territorials d’Ensenyament a Girona. Entrevistat al programa ‘Pros i contres’, Albert Bayot també ha parlat de la necessitat que les famílies s’impliquin en l’educació dels fills.

A Catalunya el curs escolar ha començat amb diverses novetats. La més important és la reducció de les hores de classe que tornen a ser de cinc al dia, enlloc de sis. Això ha obligat a reestructurar horaris però, sobretot, a suprimir una hora que es destinava a reforç. El departament d’Ensenyament creu que la sisena hora es va aplicar de manera incorrecte. Bayot també ha parlat de la relació entre els centres educatius i les famílies. Si ve ha reconegut que la majoria de pares i mares s’impliquen d’una manera decisiva en l’ensenyament dels seus fills, creu que hi ha un percentatge important que deixen tota la responsabilitat en mans de les escoles. Per Albert Bayot, aquesta tendència s’ha de corregir de manera urgent.

Quan es parla d’ensenyament es parla, també, del professorat. El director dels serveis territorials a Girona considera que cal dignificar la figura del mestre i del professor però també reconeix que és important que el col·lectiu arribi preparat a les aules. Finalment pel que fa a la polèmica sobre la immersió lingüística, Albert Bayot ha defensat aferrissadament el model actual. Albert Bayot ha conclòs dient que el 30% de fracàs escolar a Catalunya és molt important i que s’estan estudiant mètodes per la detecció precoç d’aquells alumnes amb dificultats o necessitats específiques, ja des de l’etapa de primària.