Aena manté reunions amb 23 companyies aèries perquè s’estableixin als aeroports de Girona i Reus

Aeroport de Girona

Aeroport de GironaAena ha informat aquest dilluns que s’ha reunit amb 23 aerolínies perquè s’instal·lin als aeroports de Reus i Girona i ha defensat que “ha demostrat el seu compromís” amb els dos aeroports havent invertit entre el 2000 i el 2010 més de 142 MEUR a Girona i més de 89 a Reus, fet que permet a les infraestructures “disposar de capacitat suficient per atendre la demanda de qualsevol companyia aèria”. Aena ha sortit al pas de les declaracions del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, el qual ha afirmat aquest dilluns que “Aena no ha fet cap gest per ajudar” i que “ha estat incapaç d’utilitzar la política de taxes aeroportuàries en benefici dels aeroports de Reus i Girona”.

“Malgrat que Aena i el Ministeri de Foment han proposat al Govern de la Generalitat la creació d’un comitè de promoció de rutes aèries, en cap dels dos aeroports s’ha imposat aquesta proposta, impedint així la col·laboració institucional”. Aena ha refermat el seu compromís amb els aeroports de Girona i Reus i en reivindica les inversions realitzades fins al 2010. Uns inversions que segons la companyia han permès que ambdós aerports gaudeixin ara “de capacitat suficient per atendré la demanda de qualsevol companyia aèria”. 

Reunions amb 23 aerolínies per instal·lar-se a Girona i Reus

Aena ha sortit al pas de les acusacions de Recoder i ha desmentit “la falta de promoció” dels aeroports de Girona i Reus. Així, ha anunciat que a la fira ‘Routes 2011’, celebrada la primera setmana d’octubre a Berlín, va mantenir reunions amb tretze aerolínies per al seu establiment a Reus i deu més que en el futur podrien operar a l’Aeroport de Girona, segons ha explicat aquest dilluns a través d’un comunicat. Aena detalla que en el cas de Reus es tracta de companyies d’onze països europeus entre els que destaquen el mercat anglès, rus, escandinau i alemany, mentre que les companyies interessades en operar a Girona pertanyen als mercats belga, austríac, rus, escandinau i de l’Europa de l’Est.

D’altra banda, Aena assegura que Ryanair opera a l’Aeroport de Barcelona “en les mateixes condicions que la resta de companyies aèries no havent realitzat cap excepció en benefici d’aquesta aerolínea malgrat les reiterades peticions”. 

Aena desmenteix Recoder

Aena ha volgut desmentir les acusacions que aquest dilluns ha fet el conseller Recoder, el qual en una entrevista a Rac1 ha argumentat que Ryanair no es queda a Reus i Girona “perquè se’ls han obert les portes de l’aeroport de Barcelona”, fet que “els treu interès a Reus o Girona”. Respecte a Aena, Recorder ha assegurat que la companyia “ha tingut un paper molt negatiu i així els ho hem dit reiteradament a ells i als seus propietaris, que és el ministre Blanco”. 

En aquest sentit, Recoder considera que Aena “ha obert el Prat a Ryanair i això ens ha trencat el model; no és el model aeroportuari que nosaltres volem per Catalunya”. Així, el conseller ha defensat “un model on Girona i Reus siguin aeroports especialitzats en baix cost i en xàrter” i el de Barcelona “funcioni prenent com a base connexions de proximitat, a radis que van a tot Europa, i que sigui un hub intercontinental”.

“Aena ha trencat el model”

Recoder ha denunciat que “en obrir Barcelona a Ryanair, Aena ha trencat el model i ha estat incapaç de fer una cosa que li demanaven i que ja ha fet a altres llocs com les Canàries, que és utilitzar la política de taxes aeroportuàries en benefici dels aeroports de Reus i Girona”. A més, ha manifestat que les negociacions amb Aena “trenquen qualsevol manual de bones pràctiques empresarials, a l’hora de tancar acords” perquè “mai saps per on et sortirà”.

Rebaixes de taxes superiors als aeroports europeus

Aena també recalca que els aeroports de Girona i Reus “van ser objecte de revisió a principis de l’any 2011” i que es van rebaixar les taxes de Girona, que són un 30% més barates que les del Prat, i les de Reus, que ho són un 40%. Segons Aena, ambdós infraestructuras tenen tarifes “un 50% més barates que les d’aeroports europeus similiars als quals beneficia la instal·lació de companyies aèries”.

 

Deixa un comentari