‘La ciutat dels detalls’ atén la petició número 1.000

L'alcalde d'Olot parla amb la veïna d'Olot que va presentar la petició número 1000

L'alcalde d'Olot parla amb la veïna d'Olot que va presentar la petició número 1000El programa encetat pel govern de l’Ajuntament d’Olot anomenat ‘La ciutat dels detalls’ ha arribat a atendre, en només tres mesos, mil peticions dels olotins per millorar la ciutat, dels quals un 70% s’han pogut resoldre. La queixa número mil es va solucionar ahir mateix, amb un acte que pretén mostrar la voluntat de l’ajuntament de seguir col·laborant amb les peticions ciutadanes.

El Carrer Ignasi Buixó d’Olot, situat al barri de Sant Miquel, tenia uns fanals que no il·luminaven bé. Teresa Señé, veïna del carrer, va demanar a l’ajuntament si li podien solucionar el problema. Aquesta atenció ha estat registrada com el detall número 1000 del programa ‘La ciutat dels detalls’, un projecte del nou govern olotí que pretén buscar la col·laboració ciutadana per millorar la ciutat. Per ressaltar l’efemèride, es va regalar a la veïna un ram de flors i entrades per anar al Teatre Principal d’Olot, a banda de solucionar el problema lumínic del carrer Ignasi Buixó. En només tres mesos, el programa ‘La Ciutat dels Detalls’ ha recollit 1000 peticions ciutadanes. Aquest projecte pretén millorar l’eficàcia en solucionar les queixes dels olotins.

El govern olotí està content de com funciona aquest programa. D’aquests 1000 expedients, les sol·licituds més habituals entrades al registre informàtic de l’Oficina d’Atenció al ciutadà han estat les de millorar la senyalització viària (un 18% de les demandes), i arreglar enllumenat públic (més d’un 17% del total de peticions). L’Ajuntament calcula que amb aquest sistema es tarda de mitjana uns dotze dies per solucionar les queixes dels veïns.