Artur Mas: Catalunya és el territori amb “menys dotació d’infraestructura pública”, durant la inauguració del TAV BCN-Girona

ave_girona_inauguracio

ave_girona_inauguracioEl president de la Generalitat, Artur Mas, ha volgut fer de la inauguració del TAV Barcelona-Girona-Figueres un acte de celebració però, malgrat tot, no ha deixat de denunciar davant del president espanyol, Mariano Rajoy, i la ministra de Foment, Ana Pastor, que Catalunya continua sent el territori de l’estat “amb menys dotació d’infraestructures públiques”. Mas ha assegurat aquest dimarts que la posada en marxa de la línia suposa “un acte de justícia” i ha recordat que queda “pendent” encara el Corredor del Mediterrani. “Amb recursos tan escassos”, ha assegurat el president, s’ha de prioritzar la construcció d’infraestructures als punts on pugui haver-hi “recuperació i rendiment econòmic i social”.

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha insistit en la capacitat del TAV de “cohesionar” Espanya en la inauguració oficial de la línia d’alta velocitat ferroviària Barcelona-Girona-Figueres. Pastor ha considerat que aquest dimarts és un “dia històric” per les comarques gironines, amb l’entrada en funcionament d’una infraestructura de “vital importància” per la connectivitat d’aquesta zona. “Amb la nova línia del TAV, ens situarem en un punt clau de connexió amb Europa i la resta del món i també s’enllaçaran les quatre capitals de província catalanes”, ha celebrat Pastor. La ministra ha destacat també els 3.700 milions d’euros d’inversió en el projecte, la majoria provinents de fons europeus.

En aquest sentit, Pastor ha agraït la “gran part del finançament” que prové de la UE en un moment de crisi i que ha servit per completar una infraestructura que millorarà “la competitivitat econòmica, les relacions comercials i la mobilitat de les persones”. L’obra també serà útil a nivell turístic i per atraure visitants a les comarques gironines i, especialment, a la “meravellosa” Costa Brava, en paraules de Pastor.

Pastor ha assegurat que el govern espanyol té “una política d’optimitzar els recursos públics i sense fer obres faraòniques” i ha indicat que “l’AVE és el símbol dels majors avanços en tecnologia ferroviària”. La ministra ha destacat que el projecte de la línia Figueres-Girona-Barcelona forma part de la línia fins a Màlaga i del Corredor Mediterrani.

“La línia fins a Girona i Figueres és una fita, després que fa 20 anys que es va inaugurar el primer AVE”, ha explicat la ministra, que ha assegurat que el tren d’alta velocitat “seguirà cohesionant el país i unint persones”.