Les grans marques s’interessen cada vegada més per establir-se a Olot

Carrer_st_rafel

Carrer_st_rafelCada cop són més les marques de caràcter generalista que obren o pretenen obrir un establiment a Olot. Venen atretes pel potencial de consumidors, no només per la seva població, sinó sobretot també per la proximitat que la ciutat té amb el Ripollès i, des de l’obertura de Bracons, amb Osona. Olot és ja una referència comercial pel que fa a productes alimentaris però no ho és en altres camps, com és el mercat del tèxtil o el de complements.

Fes clic aquí per veure la notícia a l’OTV a la carta

Això provoca que els consumidors joves, quan compren, moltes vegades marxen a ciutats properes per trobar les marques que no troben aquí. L’Ajuntament d’Olot pensa que l’acolliment de noves marques a la ciutat pot frenar la fuga de consumidors joves i atraure consumidors d’altres ciutats. Això també ho pensen cada cop més comerciants locals.

Recentment, les marques Casaametller i Casa Tió han obert conjuntament una nova botiga al passeig de Barcelona d’Olot. Amb aquesta obertura, han volgut apropar-se als consumidors olotins. Casaametller i Casa Tió no són les úniques marques que s’han instal·lat o pretenen instal·lar-se a Olot. El gran exemple és la cadena de supermercats Mercadona, que obrirà un petit supermercat a la nova plaça Mercat projectada l’any que ve a la ciutat. La cooperativa Abacus, que comercialitza material pedagògic i cultural, també havia intentat instal·lar-se a l’antic establiment que havia acollit la botia Expert. Finalment no serà així, però Abacus segueix interessada a instal·lar-se a la ciutat.

En els propers mesos també es podrien obrir altres comerços amb marques del mercat tèxtil. Si bé la ciutat és un referent comercial pel que fa a productes d’alimentació, no ho és en el camp tèxtil. Els consumidors joves no troben a la ciutat les marques de roba que els agradaria, i a l’hora de comprar, sovint marxen a ciutats properes. Si bé hi ha opinions per a tots gustos, la majoria de consumidors són favorables a l’arribada de noves marques a la ciutat. L’Ajuntament d’Olot ha decidit engegar un projecte per fer la ciutat més atractiva a les noves marques, i compta amb un programa d’assessoria previst per al moment que una empresa s’interessa per instal·lar-se a la capital de la Garrotxa. L’Ajuntament treballa des de la premisa que les noves marques no siguin un perjudici per al comerç local i, al contrari, ajudin a complementar la seva oferta per tal que Olot esdevingui un destí atractiu, també per al consum.