92 garrotxins reclamen a l’Oficina de Consum 1,5 milions d’euros compromesos per les preferents

Les reclamacions dels consumidors garrotxins han augmentat un 30%. La raó de l’increment de les queixes es troba en les participacions preferents. L’any passat, 92 preferentistes van adreçar-se a l’Oficina de Consum per demanar solucions. Entre tots, tenien un milió i mig d’euros compromesos en les preferents. Tot i això, el servei que més queixes desperta continua sent la telefonia. Aplega la meitat de les reclamacions de tot l’any.

El director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, va ser ahir a Olot per explicar als afectats per les participacions preferents les diferents sortides que els quedaven per solucionar el seu problema. A la sala de l’Institut de Promoció hi havia una cinquantena dels 166 per als que encara no s’ha resolt la seva situació, ja que no s’han pogut acollir a l’arbitratge. Conesa els va oferir denunciar el seu cas a través de l’Agència. És tot el que pot fer aquest organisme amb les competències que té, en un sistema financer on la majoria d’entitats bancàries no s’han acollit a l’arbitratge per solucionar la situació que van generar venent participacions preferents als petits estalviadors.

L’any passat, 92 preferentistes van adreçar-se a l’Oficina de Consum per demanar solucions. Entre tots, tenien un milió i mig d’euros compromesos en les preferents. L’any passat, fins a 229 garrotxins afectats per preferents van denunciar la seva situació a l’Agència Catalana del Consum per una o una altra via. Aquest tipus de reclamacions han fet augmentar el nombre de queixes registrades a l’Oficina de Consum de la Garrotxa.

Tot i això, el servei que més queixes produeix a l’Oficina de Consum continua sent la telefonia. Aplega la meitat de les reclamacions de tot l’any. Aquest tipus de reclamació és tot un clàssic a la comarca.

Les respostes que el director de l’Agència Catalana del Consum va donar ahir a Olot han donat noves esperances als afectats per les preferents per a qui no s’havia pogut aplicar l’arbitratge. Avui feien cua a l’Oficina de Consum de la Garrotxa per tornar a reclamar.