Els Jutjats d’Olot posen en marxa l’Oficina Judicial per facilitar la feina als professionals i els serveis als usuaris

Aquesta setmana ha entrat en funcionament la nova oficina judicial als jutjats d’Olot. Amb aquesta nova oficina, els professionals hi trobaran una unificació de criteris de funcionament, i l’usuari, una major agilitat en els serveis.

Des d’aquesta setmana ja està en funcionament la nova oficina judicial d’Olot. S’han posat en funcionament les unitats processals de suport directe de primera instància i instrucció, que assisteixen els jutges, i el Servei Comú Processal General, que dóna suport al registre, el correu, els actes de comunicació, l’arxiu o l’atenció ciutadana. El nou model arriba després d’una prova pilot que es va iniciar el 2008 i segueix a la de Girona, que ho va al 2012. La reforma situa el secretari judicial al capdavant de l’oficina, per tal d’alliberar el jutge de les tasques de gestió, fet que li permet concentrar-se en la funció d’administrar justícia. L’usuari, de la seva banda, trobarà una major agilitat judicial. Disposarà, per exemple, d’uns serveis que l’informaran d’on s’haurà de dirigir davant de cada situació. Pel que fa a la tramitació dels assumptes, els professionals hi trobaran una unificació de criteris de funcionament. Amb una major racionalització dels recursos en la nova organització i un ús generalitzat de les Tecnologies la Informació, el Departament de Justícia continua apostant perquè l’Administració de justícia esdevingui més funcional i ofereixi un millor servei tant als professionals implicats com als ciutadans en general.