El servei de teleassistència satisfà al 98% dels usuaris i ja cobreix el 8,23% de la població major de 65 anys

Un 98% dels usuaris de teleassistència pública de la Garrotxa està satisfet o molt satisfet amb el servei rebut. Una enquesta realitzada pel Consorci d’Acció Social de la Garrotxa rebel·la que els usuaris i els seus familiars se senten més tranquils i acompanyats per poder disposar d’aquest servei públic que, a la Garrotxa, atén 921 persones.

Al mes de juny de 2012, una veïna d’Olot va rebre l’aparell de teleassistència pública número 800. En aquests moments, ja són 911 els domicilis de la Garrotxa que disposen d’un servei públic de telassistència. El Consorci d’Acció Social de la Garrotxa conjuntament amb la Diputació de Girona ofereix aquest servei, que realitza l’empresa Tunstall Televida, i que permet als usuaris continuar vivint a casa seva amb les millors condicions possibles i connectats a una central receptora amb la qual pot comunicar-se, en cas d’emergència, prement un botó.

Per conèixer el grau de valoració del servei de teleassistència, el Consorci d’Acció Social va realitzar durant el 2013 una enquesta entre els usuaris. En total es van portar a terme 271 entrevistes telefòniques entre els mesos de maig, juny i juliol de 2013.

Segons ha posat de relleu l’enquesta del Consorci d’Acció Social, el 61% de les persones entrevistades fa més de 5 anys que tenen un aparell de teleassistència a casa seva.

A la Garrotxa i des de la posada en marxa d’aquest servei a l’abril de 2008, s’han atès 1.484 persones.  Actualment, el grau de cobertura és de 8,23% de persones majors de 65 anys, mentre que la mitjana a les comarques gironines és del 5,12.

Deixa un comentari