L’Olotx2 ha generat un impacte econòmic de 210 mil euros per a la ciutat

L’Ajuntament d’Olot estima que l’impacte econòmic que la campanya Olotx2 ha generat a la ciutat és de 210.000 euros. 850 persones van fer reserva als allotjaments oferts. Més de 8 mil visitants van fer àpats en alguns dels establiments col·laboradors de la campanya.

S’ha estimat que l’impacte econòmic que ha generat a la ciutat és de 210.000 euros, si es tenen en compte les despeses d’allotjament, de restauració i comercial. Aquestes dades suposen que per cada 1 € invertit des del sector públic a la campanya s’han retornat 7 en concepte de despesa al sectors que van participar a la campanya. Caldria tenir en compte, a més, l’impacte indirecte de la campanya per a molts establiments que no participaven directament de la campanya de l’Olotx2 i sobre altres caps de setmana de l’any. Quant als allotjaments van ser al voltant de 850 persones les que van aprofitar la campanya, dormint en hotels, pensions, cases de turisme rural o apartaments. Pel que fa als àpats, en total van ser més de 8.000 persones les que entre divendres, dissabte i diumenge van menjar en algun dels establiments. La majoria de persones allotjades eren de les comarques de Barcelona, comarques centrals de Catalunya i comarques de Lleida. Pel que fa a les reserves als establiments de restauració es va combinar al 50% el públic local i els turistes. La campanya va concentrar moltíssima gent el dissabte especialment, tant al matí amb el concert dels Messengers (amb gairebé 2.000 persones a la plaça Major) com a la tarda amb els concerts de música i tota l’oferta d’activitats i comercial. La pàgina web de l’esdeveniment va registrar 22.000 visites, amb un 60% de visitants de fora les comarques de Girona.

Deixa un comentari