L’empresa de cosmètica Alqvimia creix en venda malgrat la crisi amb el llançament d’una nova línia de productes innovadora i una aposta decidida per l’exportació

L’empresa de cosmètica natural Alqvimia de Tortellà aposta per la innovació i l’exportació a l’hora de contrarestar els efectes de la crisi econòmica. Darrerament ha llançat una línia de cosmètics que es mengen. L’empresa s’està introduint en el mercat xinès, amb la intenció de fer-ho també als Estats Units.

L’empresa de cosmètica Alqvimia s’ubica al mas Duran de Tortellà des de fa 30 anys. La direcció assegura que les vendes no es van veure afectades durant els primers anys de la crisi. L’alta cosmètica natural encara mantenia certes quotes de creixement. Tot i així, reconeixen que l’any passat va ser difícil. Ho atribueixen, en part, per l’augment de l’IVA i la congelació de l’economia propiciada per polítiques macroeconòmiques que poc tenen a veure amb l’economia real. Contra la crisi, Alqvimia aposta per l’exportació i la innovació. Al gener, l’empresa ha llançat una línia de cosmètics que es mengen.

Un altre fonament sobre el que s’ha de sustentar el creixement d’Alqvimia malgrat la crisi és l’exportació. L’empresa ja exporta el 50% de la seva producció. Actualment, s’està introduint en el mercat xinès, amb la intenció de fer-ho també als Estats Units. L’empresa ha augmentat un 60% les seves vendes aquests dos primers mesos del 2014, i espera poder facturar entre 5 i 6 milions d’euros a l’acabar l’any.

Un altre aspecte essencial per a Alqvimia en els moments actuals és la presència a internet i les xarxes socials. Per al 2014, Alqvimia s’ha plantejat millorar la producció per donar resposta als nous mercats. També reformarà el Mas Duran de Tortellà i hi habilitarà un museu per mostrar l’evolució històrica de l’empresa, amb una botiga de productes. Això comportarà la reforma dels jardins i els accessos.

Deixa un comentari