El Grup Font Agudes augmenta les vendes un 4,5% i arriba als 33 milions d’euros com a interproveïdora de Mercadona

Aquests mesos hem vist com l’empresa Embotits Monter de les Planes d’Hostoles ha crescut com a proveïdora de la cadena de supermercats Mercadona, que properament implantarà una botiga a la nova plaça Mercat d’Olot. Un altre exemple d’empresa que creix de la mà de Mercadona la trobem a Arbúcies, a la Selva, en el Grup Font Agudes, una empresa catalana de capital 100% familiar que envasa més de 282 milions de litres d’agua anuals, i que està consolidant un model de manantials de proximitat.

 

El Grup Font Agudes ha tancat el 2013 amb un augment de la facturació del 4,5% respecte de l’exerercici anterior, aconseguint unes vendes per valor de 33 milions d’euros. Consolida així un creixement continuat que experimenta des que el 2005 la companyia va començar a ser interproveïdora de la cadena de supermercats Mercadona. El Grup Font Agudes compta actualment amb una plantilla de 162 treballadors i preveu arribar al 2014 als 38 milions d’euros.

El modelo de gestió del Grup Font Agudes es basa en el concepte de “manantials de proximitat”. Els manantials del Grup estan molt a dels centres logístics de Mercadona. La companyia compta actualment amb quatre plantes d’envasat des de les quals gestiona els recursos de cinc manantials: a més del de Font Agudes, el manantial d’Aguadoy, a Toledo, el de Font S’Aritja, a Mallorca, i el manantial de Virgen del Camino, a León, sumant més de 20.600 m2 d’instal·lacions. Font Agudes distribueix la totalitat de les seves referències sota quatre diferents marques, segons el manantial del que s’hagi extret l’agua. Es tracta d’una distribució molt afí al consumidor, que valora positivament que l’agua que consumeix sigui un producte de proximitat. D’aquesta forma, el Grup Font Agudes minimitza també el cost en transport, la qual cosa incideix de forma clara en el preu final del producte, a més que disminueix l’impacte mediambiental, ja que redueix el CO2 generat pel transport de llarga distància.

El Grup Font Agudes compta amb un model de negoci que li ha permès consolidar-se com un dels referents de l’Estat en l’embasat d’agua, així com introduir-se amb força en el sector de los refrescs.

La companyia se centra en la inversió constant par augmentar la seva capacitat productiva, l’optimització de processos y l’aposta per l’I+D, acumulant unes inversions de més de 20 milions d’euros en els seus manantials.

 

Deixa un comentari