El 51% de la població s’informa a través de les televisions locals

L’audiència mitjana de les televisions locals que emeten en TDT supera la dels canals temàtics, segons un estudi de La Xarxa. A més, el consum d’aquests canals és més alt a les zones amb una identitat territorial forta, les de fora de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. És una de les novetats presentades al Mercat de l’Audiovisual de Catalunya, el Mac, que enguany s’ha celebrat a Granollers.

L’audiència m¡itjana de les televisions locals que emeten en TDT se situa actualment en l’11% i supera la de canals temàtics com Neox, Discovery Max o FDF. Així ho revela l’estudi que La Xarxa ha presentat avui, elaborat a partir de 5000 enquestes telefòniques. Segons el mateix estudi, el consum de televisió local diari és de mitja hora, la franja amb més audiència és entre les 8 del vespre i les 11 de la nit, i el producte més demanat és l’informatiu. Pel que fa a l’edat dels espectadors, es concentra dins la franja dels 44 als 60 anys. D’altra banda, La Xarxa de Comunicació Local promourà ajuts públics per valor de 800.000 euros perquè les emissores municipals de municipis de menys de 10.000 habitants activin la producció de continguts propis. I encara en l’àmbit radiofònic, La Xarxa ha posat en marxa la Sindicada en directe, una plataforma on-line que permet a les ràdios locals automatitzar la programació dels continguts que els ofereix La Xarxa per emetre’ls en directe.

Deixa un comentari