Convergència i Unió demana a l’Estat que rectifiqui i mantingui els plans de desdoblament de la N-260 entre Besalú i Figueres

El diputat olotí al Congrés Jordi Xuclà denuncia que la carretera ha caigut del Pla de Carreteres de l’Estat i reclama que l’actuació torni a prendre’s en consideració perquè és prioritària.
El diputat olotí de Convergència i Unió al Congrés Jordi Xuclà, ha registrat una bateria d’iniciatives parlamentaries al Congrés dels diputats on demana al govern que incorpori en el Pla d’Infraestructures, Transport i Habitatge el desdoblament de l’N-260 al seu pas per les comarques gironines.

Per a Convergència i Unió, l’obra és prioritària per les comarques gironines i encara es pot incloure en el pla de l’Estat, ja que encara es troba en exposició pública. Jordi Xuclà ha recordat que el desdoblament de la N-260, l’Eix Pirinenc, és una vella reivindicació per normalitzar el sistema d’autovies als nivells d’altres territoris de l’Estat. El projecte de desdoblament de la carretera de Besalú a Figueres era el més avançat a començaments de legislatura i, malgrat això, ha estat frenat en sec pel govern espanyol.

Xuclà considera que és absurd tenir acabat el tram de l’A-26 entre Olot i Besalú i no entendre que la segona part natural es el desdoblament entre Besalú i Figueres per enllestir un veritable Eix transversal que comuniqui amb la frontera.

El diputat gironí també ha denunciat que mentre obres prioritàries per a les comarques gironines s’aturen sense motiu, la ministra de Foment, Ana Pastor, ha inaugurat un nou tram de l’A-8 a Astúries entre Pendueles i La França. Xuclà s’ha mostrat sorprès sobre les prioritats en obra pública del govern espanyol, ja que en el nou tram d’autovia asturiana circulen menys cotxes que per l’A-26 i té una eficàcia en el sistema global d’autovies molt menor.

Deixa un comentari