Els Museus d’Olot organitzen unes jornades sobre gamificació, storytelling i narrativa transmèdia, tres estratègies per apropar un vessant lúdic a qualsevol àmbit

Els Museus d’Olot organitzen el 6 i 7 de novembre una nova edició del curs de museus i recursos digitals, que aquest any està dedicat a la gamificació, l’storytelling i la narrativa transmèdia: tres estratègies de màrqueting que s’utilitzen cada cop més en la difusió de qualsevol tipus de contingut.

Els jocs atrauen a les persones, perquè el seu sentit lúdic permet que els participants s’ho passin bé practicant una activitat. Aquest fet s’aplica cada cop més a àmbits tant dispars com la gestió mèdica, la bancària, la optimització del treball en empreses o la difusió de continguts. Per aquest motiu, els Museus d’Olot dediquen el seu curs de museus i recursos digitals d’aquest 2014 a la gamificació, l’storytelling i la narrativa transmèdia, tres conceptes que persegueixen l’objectiu de fer gaudir a les persones en àmbits molt allunyats de la vessant lúdica que potencien.

La gamificació consisteix en l’aplicació d’estratègies dels jocs a entorns que no són lúdics. L’storytelling és l’art de donar sentit a les coses, per tal de crear una història al seu voltant i comunicar-ne al respecte. I la narrativa transmèdia busca idear una narració al voltant dels continguts que treballen per poder difondre-ho a totes les plataformes comunicatives possibles. Es la sisena vegada que els Museus d’Olot organitzen aquest curs, que enguany ha viscut canvis que permeten ampliar les inscripcions fins als 45 participants.

El curs tindrà lloc els propers 6 i 7 de novembre, i s’ha inclòs dins l’oferta formativa de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya. Per a més informació, us podeu dirigir al web museusigamificació.wordpress.com.

Deixa un comentari