L”Aula Tast’ de la nova plaça mercat d’Olot acull la primera jornada tècnica sobre el producte local i de proximitat

Fa pocs dies que la nova Plaça Mercat d’Olot està en funcionament i ja es comencen a utilitzar cadascun dels seus espais. Faltava l’Aula Tast, ubicada a la primera planta, i ahir ja es va estrenar. La sala va acollir la primera jornada tècnica sobre el producte local i de proximitat, on es van presentar els resultats de diversos projectes impulsats des de l’àmbit públic i privat per generar valor a la cadena agroalimentària.

Cercar noves fórmules de comercialització del producte de proximitat en la qual tots els actors de la cadena de valor hi guanyin. Amb aquest objectiu va néixer ara fa un any el projecte de col·laboració Vincles, a través del qual productors, comercialitzadors, restauradors, sector turístic i administració han treballat plegats per dissenyar accions que afavoreixin totes les parts. Aquest és un dels projectes que van presentar-se ahir en la primera jornada tècnica sobre producte local i de proximitat celebrada a l’Aula de Tast de la nova Plaça Mercat d’Olot.

La jornada, organitzada per diverses entitats de l’àmbit turístic i agroalimentari, portava per títol ‘Claus per generar valor a la cadena agroalimentària’, i tenia per objectiu presentar els resultats de diversos projectes impulsats conjuntament pel sector públic i provat de la Garrotxa.

Ahir també es van presentar els resultats del projecte ‘Kilòmetre 0 a l’escola’. La jornada encara va presentar un tercer projecte, impulsat per l’Institut de Promoció Municipal d’Olot, i va acabar amb una taula rodona formada per diversos experts del sector agroalimentari. Aquesta ha estat la primera jornada tècnica celebrada a l’Aula de Tast de la nova Plaça Mercat, però la idea és celebrar-ne moltes més per difondre millores que ajudin a fer més competitiu el producte de proximitat.