El nou currículum del Govern permetrà la doble titulació per evitar escollir entre FP o Batxillerat a tercer d’ESO

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va avançar ahir part del contingut dels nous currículums de primària i secundària que s’aplicaran a partir del curs 2015-2016 i que el Departament preveu aprovar via decret a finals d’aquest curs. Els centres educatius de la Garrotxa d’entrada, veuen bé la proposta, per contrarestar els estrictes itineraris que la llei Wert vol aplicar per orientar els alumnes cap a l’FP o el Batxillerat des de tercer d’ESO. La mesura catalana dóna més temps als alumnes perquè puguin decidir el seu futur a quart d’ESO.

La consellera d’Ensenyament va presentar ahir part del contingut dels nous currículums de primària i secundària elaborats per la Generalitat. Els alumnes de primària rebran 175 hores més de matemàtiques al llarg del curs, més anglès i una assignatura nova, cultura religiosa.

Alguns centres de primària de la garrotxa veuen bé la proposta perquè  ja fa anys que treballen en assignatures equivalents. És el cas de l’Escola Cor de Maria d’Olot, on ja fa dos cursos que s’ha aplicat la metodologia aicle d’ensenyar una mataria comuna que no sigui la de llengua estrangera en un idioma diferent al català o castellà, habitualment l’anglès.

El currículum de secundària del Departament preveu crear la doble titulació. Els alumnes que l’escullin faran dues assignatures més que els permetran evitar triar entre FP o Batxillerat a tercer d’ESO. La mesura pretén així esquivar els estrictes itineraris que preveu la llei Wert i donar més temps als alumnes per decidir el seu camí. Amb la doble titulació, els alumnes estaran preparats per a les dues proves d’avaluació que el Ministeri prepararà a final de quart d’ESO, segons si trien seguir a l’FP o al Batxillerat. Seguint aquest nou currículum, els alumnes se segon cicle d’ESO podran presentar-se a les dues proves fent només dues matèries més. Seran les matèries compactades, explica la directora de l’Institut Bosc de la Coma, Fina Soler, que es faran conjuntament i que permetrà als alumnes examinar-se dels dos itineraris.

Els nous currículums plantejats pel departament d’Ensenyament de la Generalitat s’estructuraran per competències i volen seguir el model de la majoria de països europeus.