Olot tanca el cap de setmana de l’Olotx2 i la botiga al carrer amb molta afluència i expectatives d’augmentar els beneficis econòmics

El cap de setmana de l’Olotx2 ha aportat molts beneficis econòmics per a la ciutat. Els hotels oferien 1.400 places d’allotjament, i els restaurants, fins a 11.000 reserves per a gaudir de la seva gastronomia amb promoció de 2×1, que han estat ocupades en xifres d’entre el 70 i el 100%.

La filosofia d’aquest cap de setmana passat a Olot ha estat ‘pagui’n un i emporti-se’n dos’. Ha afectat a bars, restaurants, hotels, hostals… Però sobre tot ha beneficiat i dinamitzat la ciutat, malgrat que els beneficis econòmics no siguin molt elevats.

Els restaurants d’Olot i comarca han estat pràcticament plens durant tot el cap de setmana, durant el qual la gent ha aprofitat la promoció en tot tipus d’àmbits. Josep Maria Noguer, gerent del restaurant B-Creck ha explicat a OLOT TELEVISIÓ que “és un esforç fer preus especials” però al final serveix per promocionar la ciutat, la comarca i també els propis negocis.

També en el gremi de l’hosteleria es veu de manera semblant. La nit de dissabte ha estat la més plena de totes, amb ocupació total a restaurants i hotels, però la de divendres no se n’ha allunyat gaire menys, amb un 70%. No hi ha grans beneficis econòmics a curt termini, però sí que serveix per atreure i fidelitzar clientela, en una feina molt important de promoció.

“Tenim ocupació total per la nit de dissabte, però la de divendres va rondar el 70%”, ha explicat Remei Coll, gerent de l’Hotel La Perla, que també sosté que “benefici econòmic no se’n fa molt: oferir dos a preu d’un és un descompte molt gran, però a la gent li agrada i molts ens diuen que tornaran”.

L’any passat, la segona edició de l’Olotx2 va aportar aproximadament 210.000 euros a la capital de la Garrotxa segons càlculs de l’ajuntament. Aquest any, la promoció, ampliada a divendres, segurament aportarà més ingressos a la ciutat, que amb activitats com aquesta va reactivant la seva economia.

Estanis Vayreda, regidor de Promoció de la Ciutat, Comerç i Turisme, ha dit a OLOT TELEVISIÓ que la valoració que es fa és molt bona i que les sensacions de tothom són positives: “El temps ha ajudat molt pels resultats economics de vendes de la botiga al carrer de dissabte i també de les grans xifres d’ocupació d’hotels i restaurants”.

I és que, aquest any, s’ha fet coincidir de nou la botiga al carrer amb l’Olotx2 per atreure gent el cap de setmana després del Carnaval. Aquesta estratègia ha funcionat, i encara sense dades oficials, possiblement s’augmentaran els beneficis d’aquesta promoció que es va consolidant a la ciutat després d’aquesta tercera edició.

Deixa un comentari