La tercera edició de l’Olotx2 ha suposat un impacte econòmic de 352.000 euros a la ciutat

Olot encara la Fira de l’Embotit amb els objectius acomplerts en l’última campanya de l’Olotx2. L’institut Municipal de Promoció d’Olot ha donat dades més concretes de l’impacte econòmic de l’esdeveniment. L’impacte econòmic que ha generat a la ciutat és d’un mínim de 352.000 euros, si tenim en compte les despeses d’allotjament, de restauració, comercial i participació en les diferents activitats. Aquestes dades suposen que per cada 1 euro invertit des del sector públic a la campanya, s’han retornat 11 euros als sectors que van participar-hi. Caldria tenir en compte, a més, l’impacte indirecte de la campanya per a molts establiments que no participaven de la campanya.

El 60% dels visitants provenien de fora de la comarca. Quant als allotjaments, van ser al voltant de 975 persones les que van aprofitar la campanya. Pel que fa als àpats, en total van ser més de 9.800 persones les que entre divendres, dissabte i diumenge van menjar en algun dels establiments. Més d’un establiment va superar els 700 àpats servits durant el cap de setmana. La campanya va concentrar moltíssima gent al centre de la ciutat, el dissabte durant la celebració de la botiga al carrer, i el diumenge al matí, especialment amb el concert del Club Súper3, amb unes 3.500 persones a la plaça Major. La pàgina web de l’esdeveniment va registrar 22.000 visites, amb un 60% de visitants de fora les comarques de Girona. Pel que fa a les atencions als punts d’informació turística destacar que es va produir un increment del 50% de les persones ateses respecte l’any passat, amb prop de 500.

Notícies relacioandes:

Olot tanca el cap de setmana de l’Olotx2 i la botiga al carrer amb molta afluència i expectatives d’augmentar els benefícis econòmics

Les reserves per als àpats i estades de l’Olotx2 s’acosten al 100% tant dissabte com diumenge

 

Deixa un comentari