La tercera edició del Girocàmping supera els 18.000 visitants, un 35% dels quals de fora de les comarques de Girona


Durant tres dies el Palau Firal de Girona ha recreat la vida diària en un càmping amb tots els seus detalls. L’associació de càmpings de Girona ha volgut preparar per aquesta tercera edició del Girocamping una fira diferent, on les protagonistes fossin les activitats d’oci com concerts o tallers d’animació infantil. A més s’han fet canvis en el format i en el disseny col·locant tots els estands en un recorregut circular d’únic sentit per tal que els assistents poguessin veure tota la oferta existent. Aquests canvis, a més d’altres incorporacions com la plaça amb foot tracks, han fet que l’afluència de gent creixés aquest any i s’intuís el Girocamping com una fira ja consolidada en el sector.

No només ha augmentat el nombre de visitants, també s’ha passat dels 800 comerciants inscrits als 1062, tot i que per la distribució d’aquest any es disposava de menys metres quadrats. Entre les activitats dirigides als professionals del sector, s’ha organitzat una trobada on s’ha debatut l’augment dels pàrquings per a autocaravanes fora dels càmpings. Una vintena de presidents de càmpings europeus de 15 països s’han reunit a aquest efecte. Estan preocupats perquè els pàrquings d’autocaravanes els fan competència. Asseguren que els caravanistes no compleixen cap requisit per aparcar en aquestes àrees i no paguen la taxa turística. Altres comunitats ja regulen aquests aparcaments. A Navarra, per exemple no hi poden aparcar més de dos dies.

En la fira s’hi podia trobar informació sobre el turisme de càmping a més de les últimes tendències en caravanes. Des de la organització s’ha pres nota de les reaccions del públic per tal de millorar l’edició de l’any que ve encara més. Ara per ara es valoren positivament activitats com el concert del dissabte al vespre o el pis superior dedicat exclusivament a animació infantil. Aquests elements podrien tornar-se a repetir la propera edició.