L’Ajuntament d’Olot destinarà la meitat del pressupost del Pla de Mobilitat a treure les voreres d’alguns carrers estrets de la ciutat

L’Ajuntament d’Olot vol ampliar els carrers d’un sol nivell sense voreres. Es farà en vies estretes, emulant altres poblacions que ja ho han posat en pràctica per raons de seguretat. Aquesta és la mesura més important del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible. La seva aprovació inicial es va aprovar ahir en el ple de l’Ajuntament per unanimitat de tots els grups.

L’Ajuntament d’Olot s’ha marcat l’objectiu d’ampliar el nombre de carrers d’un sol nivell i sense voreres. Es vol fer en carrers estrets, de menys de sis metres. Una de les vies on és probable que es porti a terme és el carrer Fontanella. També es pensa en el Nucli Antic, l’eixample Malagrida i els barris de Sant Roc o Montolivet. Aquesta és la mesura més important del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que ahir es va portar a aprovació en el ple de l’Ajuntament de forma inicial. L’actuació suposa la meitat dels 20 milions de pressupost que s’han fixat per fer actuacions de mobilitat sostenible en els propers 10 anys. Tot i els dubtes manifestats per algun dels grups sobre la seguretat de la mesura, el punt va ser aprovat per unanimitat.

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que sorgeix d’un porcés participatiu, preveu moltes més actuacions, fins a un total de 61 per desenvolupar en la propera dècada. Es preveu augmentar el carril bici per connectar el centre amb la perifèria, i per accedir a equipaments esportius com el Pla de Llacs o les instal·lacions del Club Natació Olot. També es vol redistribuir les zones blaves de la ciutat, augmentar les zones verdes, que ara es troben a l’entorn de la plaça Campdenmàs, i fer més zones d’aparcament limitat. Alhora, es preveu ampliar els aparcaments per a motos i bicicletes, fer més visibles els passos de vianants. L’Ajuntament d’Olot es compromet a adquirir vehicles públics energèticament eficients quan n’hagi de comprar, i fins i tot es preveu instal·lar algun punt de recàrrega de vehicles elèctrics. El pla romandrà durant 45 dies a exposició pública, a disposició per si es volen presentar al·legacions. Passat aquest temps, podrà ser aprovat definitivament.

 

Notícies relacionades:
L’alcalde d’Olot Josep Maria Corominas desmenteix que l’hospital Josep Trueta de Girona deixi de ser el de referència a la Garrotxa
Una seixantena de veïns d’Olot participen a la segona jornada de participació per al nou Pla de Mobilitat Urbana
L’Ajuntament d’Olot organitza una jornada participativa per donar a conèixer el nou Pla de Mobilitat

Deixa un comentari