L’Oficina de Consum ha resolt el 63% dels casos que ha tramitat el 2014, un 8’8% més que el 2013

Augmenta un 8,8% la resolució dels conflictes relacionats amb els temes de consum de la Garrotxa. L’Oficina de Consum ha atès, durant el 2014, gairebé 3.000 persones, pràcticament les mateixes que l’any anterior. Tot i que la telefonia continua com al sector amb més reclamacions, les qüestions relacionades amb serveis bàsics, llum i gas augmenten la seva incidència a l’Oficina de Consum, que aquest 2015 compleix 30 anys de funcionament.

 


L’Oficina de Consum de la Garrotxa ha rebut, durant l’any 2014, 2.962 visites. Són pràcticament les mateixes que al 2013, quan les atencions van pujar un 32%. Del total de persones ateses al 2014, 655 persones van presentat una reclamació, 20 han estat queixes, s’han recollit 41 denúncies i la resta (2.246) han estat demandes d’informació. Tot i que les atencions realitzades per l’Oficina de Consum s’han estabilitzat aquest 2014, el que sí que s’ha constatat és una disminució del nombre de reclamacions. En concret, s’han reduït en un 6,3% respecte al 2013.

Pel que fa a les temàtiques de les reclamacions realitzades a l’Oficina de Consum de la Garrotxa, i tot i que han anat canviant al llarg dels últims anys, la telefonia continua com al sector que genera més demandes. Aquest 2014, s’han rebut 300 reclamacions per temes de telefonia (tant fixa, mòbil com internet). Aquest és, des del 2003, l’àmbit que recull més reclamacions. Per ordre, són Orange, Movistar, Gas Natural, Vodafone i Endesa.

Durant el 2014, l’Oficina de Consum de la Garrotxa ha resolt el 63% dels casos que ha tramitat. Les activitats formatives i de prevenció de possibles conflictes també formen part de l’activitat de l’Oficina que, aquest 2015, celebra 30 anys de funcionament.

Per celebrar el 30è aniversari, al llarg d’aquest any l’Oficina de Consum de la Garrotxa té previst programar diferents actes: des d’una exposició, activitats per als més petits a una xerrada.

 

Notícies relacionades:
L’Oficina de Consum de la Garrotxa organitza activitats per informar als ciutadans dels canvis i les novetats en la normativa de consum

 

Deixa un comentari