L’Ajuntament d’Olot ofereix ajuda als veïns de Batet de la Serra davant la regularització del cadastre

L’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, la regidora Núria Fité i tècnics de l’ajuntament van reunir-se ahir amb els veïns de Batet de la Serra per informar-los de la tasca de suport que el consistori portarà a terme la regularització cadastral de construcció que la Gerència Territorial del Cadastre ha portat a terme a la ciutat. A la trobada van assistir un important nombre de veïns.

Batet de la Serra ha estat el sector proporcionalment més afectat per la regulació, que pretén actualitzar els valors cadastrals a la normativa vigent. La nova normativa dóna d’alta al cadastre totes les obres noves, piscines, obres d’ampliació o reforma que no estan declarades, així com totes les edificacions agrícoles i ramaderes que es considerin edificacions. Com a resultat d’això, el valor de les finques afectades a Batet ha augmentat de l’ordre d’un 400% de mitjana. La Gerència Territorial del Cadastre regularitzarà totes les construccions en sòl rústic, que a partir d’ara s’incorporen al padró i passen a tributar, com ara granges i coberts agrícoles.

Els nous valors es van comunicar el passat dilluns als titulars de 500 propietats. Es preveu que a mitjans de juliol la notificació arribi als propietaris de 600 finques més. L’Ajuntament ha reiterat als veïns de Batet el seu suport a l’hora de reclamar errors de la inspecció, però demana celeritat als veïns perquè presentin els recursos. En cas de disconformitat amb les dades notificades, els propietaris es poden presentar al·legacions en els terminis reglamentaris que s’esmentin en les notificacions. Si la liquidació de la taxa s’ha rebut entre els dies 1 i 15 de cada mes, hi ha temps per reclamar fins al dia 20 del mes següent (o dia hàbil posterior). Si la liquidació de la taxa s’ha rebut entre els dies 16 i darrer de cada mes, hi ha temps fins al dia 5 del segon mes posterior (o dia hàbil posterior).

Tenint coneixement que a la ciutat d’Olot ja s’estan enviant les notificacions als afectats, el departament de Cadastre i l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament d’Olot es posen al servei dels ciutadans per aclarir qualsevol dubte i informar sobre les esmentades notificacions. La regularització cadastral produirà, en la major part dels casos, una regularització de l’Impost sobre Béns Immobles.

Notícies relacionades:

La regularització cadastral de construccions impulsada per l’Estat sobre 1.100 propietats olotines aixeca crítiques entre una vintena de propietaris

 

Deixa un comentari