L’App d’Especialitats Gastronòmiques ja ha registrat més de 160 descàrregues

Olot i la Garrotxa volen ser un referent en productes de proximitat i són nombroses les iniciatives que s’impulsen perquè sigui així.  Recentment l’Institut Municipal de Promoció d’Olot ha posat en marxa una aplicació per a mòbils amb l’objectiu de donar a conèixer productes i productors que ja ha registrat més de 160 descàrregues.

Aquesta és l’App d’Especialitats Gastronòmiques. Amb aquest nom cal fer la recerca a les botigues Apple i Android per descarregar-la. Una vegada instal·lada podem navegar per diferents menús, ho hi trobarem tots els productes amb productors com, per exemple, els embotits, els làctics, les begudes, els productes de fleca i pastisseria i els vegetals i cereals.

El projecte, tal com explica el regidor de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament d’Olot Estanis Vayreda, intenta aglutinar dos objectius: per una banda vol promoure “al màxim” els productes de qualitat de la ciutat i, per l’altra, vol concentrar el màxim de visitats al centre d’Olot per tal de “promocionar el nucli antic com un centre comercial a cel obert”.

Els requisits dels productes que poden formar part de l’App és que estiguin elaborats a la Garrotxa, que la matèria primera sigui de quilòmetre zero i que disposen de punts de venda al centre d’Olot.

“Arran de la plaça mercat ens vam donar compte que també a diferents espais de la ciutat tenen productes que la gent va a buscar especialment” explica Vayreda que afegeuix que “el que s’intenta destacar és el millor producte, l’especialitat, que potser la gent de la ciutat el coneixem però que els visitants potser ho desconeixen”.

En aquest moment hi ha 28 productors que participen del projecte i es pot accedir a uns 70 punts de veda.

Jordi Vilarrasa és un dels book insígnia del producte de proximitat a la Garrotxa. Juntament amb la seva dona regenten un negoci d’embotits casolans. Consideren que aquesta nova aplicació per a mòbils ajudarà a promocionar el producte més enllà de la comarca. “Per nosaltres és un afegit, una cosa més que ens pot ajudar a promocionar el producte” assegura Jordi Vilarrasa.

En Jordi és conscient del potencial del producte de proximitat de la comarca. De fet, amb la posada en marxa de la nova plaça mercat d’Olot aquesta aposta s’ha accentuat encara més. En el seu cas, en Jordi explica que cada vegada hi ha més clients que s’interessen per el procés d’elaboració dels seus productes i per tant “tot el que puguem explicar i tota la informació que puguem donar en una aplicació és molt important, tant per la gent d’aquí com per la gent de fora que busca un producte de qualitat”.

Ell és també el president dels placers del mercat d’Olot, un espai que és el punt de trobada del producte de proximitat i de qualitat.

 

Notícies relacionades:

Els placers han venut entre un 10 i un 30% més durant els primers 100 dies de la nova Plaça Mercat d’Olot

Els locals de la Plaça Mercat d’Olot seran tots plens el proper mes d’abril

Deixa un comentari