El doble túnel de 2,5 km a la Pinya pot encarir el cost de la variant d’Olot però representarà un menor impacte per al territori

Aquest dijous el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va ser a Olot per explicar el projecte constructiu de la variant d’Olot redactat pel Departament. El tram de la variant d’Olot de titularitat catalana tindrà un doble túnel a la Pinya més llarg del que s’havia previst inicialment, concretament, de 2 quilòmetres i mig. Segons el conseller, la modificació respon a una demanda del territori per permetre un menor impacte. El Govern ha previst un pressupost de fins a 125 milions per donar resposta a aquest tipus de demandes.

El tram de la variant d’Olot corresponent a la Generalitat unirà la futura variant de les Preses i la N-260 amb dos carrils per banda. El tram comprèn tres quilòmetres i mig que van des de Codella fins a la carretera de Riudaura, amb dues connexions als seus extrems, amb la carretera C-152 a la banda sud i amb la trama urbana d’Olot des de l’enllaç oest amb l’avinguda del Pla de Dalt i el carrer doctor Francesc Bartrina. La gran modificació en el projecte des del seu planejament inicial afecta el túnel previst a l’altura de la Pinya. Aquest tindrà dues perforacions independents i distanciades entre elles però connectades a través de diverses galeries d’emergència. Aquest doble túnel tindrà una llargada de dos quilòmetres i mig, més metres dels que estaven previstos inicialment, en resposta a les demandes sorgides del territori que demanaven el mínim impacte ambiental per a aquest sector.

El conseller ha assegurat que la redacció del projecte constructiu s’ha realitzat després d’un extens diàleg amb diferents representants del territori. La incorporació de les seves demandes en favor del mínim impacte ambiental determinaran el cost final de l’obra, que s’ha previst amb un marge d’entre 117 i 125 milions d’euros.

Amb la redacció del projecte constructiu acabada, queden encara tres qüestions pendents. Una d’elles és el pressupost. El conseller ha explicat que la voluntat és trobar el finançament per a l’obra durant la propera legislatura. Una altra qüestió pendent és la connectivitat amb la N-260 i l’A-26, que ha de resoldre el Ministeri de Foment.

La variant d’Olot també necessita de la seva continuïtat fins a Bracons i la C-63 a través de la variant de les Preses. El Departament de Territori i Sostenibilitat iniciarà converses amb l’Ajuntament de la Vall d’en Bas després que aquest ha canviat de govern municipal. Mentrestant, el conseller ha posat termini a les solucions que el Departament aplicarà a la travessera de les Preses per evitar els col·lapses viaris. Ahir, Santi Vila va reunir-se amb alcaldes i veïns de la comarca, que li van recordar que la situació del vial Sant Jordi sense la variant d’Olot no és sostenible.

 

Notícies relacionades:
La Generalitat ha culminat la redacció del projecte constructiu de la variant d’Olot amb un pressupost previst d’entre 117 i 125 milions d’euros
El conseller Santi Vila afirma que caldrà veure qui és responsable que la cinglera de Castellfollit estigui prou neta i conservada
La Comissió d’Urbanisme aprova la modificació per desplaçar al nord el tram de la variant d’Olot pertanyent a la Generalitat

Deixa un comentari