El projecte Garrotxa Cultour senyalitzarà des del setembre i fins a final d’any 15 rutes i 65 punts patrimonials d’interès de la Garrotxa per treballar cap a un destí turístic innovador

La senyalització de 15 rutes permetrà al turisme conèixer 65 punts patrimonials d’interès en tota la comarca de la Garrotxa. Aquesta és una ambiciosa iniciativa que es durà a terme des del Consell Comarcal de la Garrotxa, els ajuntaments de la comarca i Turisme Garrotxa. Amb una inversió de 200.000€, la iniciativa estarà acabada abans de final d’any i busca fomentar el turisme familiar i cultural.

La Garrotxa, terra de volcans, cultura i identitat és un projecte  turístic  impulsat pel Consell Comarcal de la Garrotxa, els ajuntaments de la comarca i Turisme Garrotxa, que es iniciar l’any passat amb una inversió de gairebé 650.000€.

Són més de 20 les actuacions que es duen a terme dins d’aquest projecte, i entre elles hi ha l’aparatat del Garrotxa Cutour, amb uns 200.000€ d’inversió. Es tracta d’una iniciativa que pretén senyalitzar 65 elements patrimonials com per exemple ermites o espais naturals, a partir d’un exhaustiu inventari del patrimoni històric de la Garrotxa.

A partir d’aquesta senyalització s’identificaran 15 rutes, com per exemple la del camí del volcà Montsacopa, i es col·locaran plafons informatius a tots els municipis de la comarca de la Garrotxa.

Els 21 pobles gaudiran els 365 dies de l’any d’aquest servei amb la creació de recursos digitals, en diferents idiomes, que donaran la possibilitat a famílies i adults de conèixer cadascun dels aspectes dels indrets únics i inigualables de la nostra comarca.

La intervenció, que donarà el tret de sortida al setembre i s’acabarà abans que finalitzi el 2015, permetrà també al creació de la que s’anomenarà APP de les 15 rutes. Es tracta d’una aplicació que s’afegirà a la de Garrotxa Itinerànnia.

En el projecte de Garrotxa Cutour també hi ha prevista la implantació d’emissors wifi a tota la xarxa i l’adquisició d’un software per al recompte de visitants, així com la compra d’un sistema de control per a l’ocupació en allotjaments.

Tot plegat té l’objectiu de treballar cap a un destí turístic innovador, consolidant productes sobre els eixos dels volcans i la cultura per poder ser interpretats a través de les noves tecnologies.