L’Ajuntament d’Olot demana que es dobli la freqüència dels autobusos públics de la ciutat a Barcelona i Girona

L’Ajuntament d’Olot vol que es doblin els viatges de transport públic directes i semidirectes que s’ofereixen entre Olot i Barcelona i Olot i Girona. Així ho ha sol·licitat en les al·legacions presentades al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 de la Generalitat. El consistori olotí també ha demanat la integració tarifària entre el transport interurbà, comarcal i local per poder viatjar a qualsevol punt de les ciutats d’origen i destí amb un sol bitllet.

Olot és una de les capitals de comarca més grans de Catalunya que no disposa de servei de tren. Per aquest motiu l’Ajuntament de la ciutat ha presentat al·legacions al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 que està redactant la Generalitat per millorar el servei d’autobús públic interurbà de la ciutat. En concret s’ha demanat que es doblin els viatges que s’ofereixen per unir Olot amb Barcelona i Girona.

L’única manera de fer viatges de llarga distància amb Olot com a ciutat d’origen o destí amb transport públic és amb autobús. Per aquest motiu, l’Ajuntament de la ciutat vol millorar els serveis que s’ofereixen per desplaçar-se fins a Barcelona i Girona. “Olot és la capital de comarca més gran que no adiposa de servei de tren i per tant necessitem un bon servei de transport públic amb autobús” explica Josep Gelis, regidor Serveis Generals de l’Ajuntament d’Olot.

Actualment hi ha quatre autobusos, dos al matí i dos a la tarda que realitzen el viatge d’anada i tornada directe d’Olot a Barcelona i quatre més que ho fan amb parada a Vic. Els caps de setmana aquesta freqüència es redueix a dos directes i dos semidirectes, un al matí i un a la tarda. Des de l’Ajuntament es vol doblar aquesta quantitat ja que el trajecte Olot – Barcelona el consideren d’alta freqüència.

En el cas de Girona les al·legacions es presenten en el mateix sentit, considerant-la una ínia d’alta freqüència i sol·licitant que s’ampliï el servei que s’ofereix actualment, passant de 8 viatges diaris d’anada i tornada a 12. Això es fa amb la voluntat d’ampliar l’oferta, perquè posteriorment es generi més demanda en detriment de l’ús del vehicle privat.

Pel que fa a les tarifes, es demana la integració tarifària entre el transport interurbà, comarcal i local per poder viatjar a qualsevol punt de la ciutat d’origen i destí amb un únic bitllet.

En les seves al·legacions el consistori olotí també demana que la bonificació tarifària que hi ha pels viatges entre Olot i Barcelona que permet reduïa el cost del bitllet al 50% amb la T10/120 també es posi per Girona. Es demana també doblar els viatges amb la Vall de Camprodon i pel que fa a millores en infraestructures es vol millorar l’estació d’autobús, sobretot en accessibilitat i confort dels passatgers i instal·lar panells  informatius electrònics a les estacions d’Olot, que s’actualitzin automàticament amb els horaris reals d’arribades i sortides dels busos.

 

Notícies relacionades:
– Dilluns entrarà en funcionament el bitllet tarifari de transport públic per viatjar entre la Garrotxa i Barcelona
– La Garrotxa gaudirà de la integració tarifària en els transports públics a partir del juny

 

Deixa un comentari