Olot Televisió, el mitjà de referència dels garrotxins del 2015

Amb l’arrencada del nou any és moment de fer balanç del que deixem enrere i començar a treballar els objectius del que acaba de començar. A OLOT TELEVISIÓ també fem aquest exercici i ja els podem dir que una vegada més som el mitjà escollit pels garrotxins per informar-se del què passa cada dia a la comarca i, Les Notícies, l’espai amb més audiència. Els donem les gràcies per la seva confiança i els convidem a seguir fent camí junts durant aquest 2016.

Líders del 2015
Olot Televisió ha tancat el 2015 essent el mitjà de referència de la Garrotxa en informació de proximitat. És a dir, que la gran majoria dels garrotxins escullen OLOT TELEVISIÓ per informar-se del que passa a la comarca. L’audiència mitjana de l’any que acabem de deixar va ser del 14%, amb programes que van batre tots els rècords com el debat i la nit electoral de les eleccions municipals, amb un 28%. Aquest lideratge es deu l’aposta decidida pels programes de contingut informatiu de qualitat. Al capdavant hi trobem Les Notícies, amb les edicions de les dues del migdia i les deu de la nit com les més vistes. Una informació que es complementa cada nit amb l’Al Dia Comarques de Girona, un informatiu que es dirigeix des d’OLOT TELEVISIÓ, que s’elabora conjuntament entre les set televisions locals de la demarcació i s’emet de manera simultània a partir de dos quarts d’onze de la nit. Precisament una de les novetats d’aquest 2016 és que aquest informatiu s’emetrà també els dissabtes i diumenges a partir de la setmana vinent.

La informació de proximitat, el compromís d’Olot Televisió
La feina diària i sense interrupcions dels serveis informatius es veu reflectida al web d’Olot Televisió, el portal d’informació de quilòmetre zero de la comarca, on, a més de llegir els textos, s’hi poden veure els vídeos de totes les notície. Amb el temps aquest espai s’ha fet gran en volum d’informació, i aquest compromís es veu premiat amb el número d’usuaris, que no ha parat de créixer des que es va posar en marxa, ara fa gairebé quatre anys.

Només el 2015 ha crescut un 200%, fregant els 150 mil usuaris únics, la majoria dels quals s’han connectat des de la Garrotxa que de fet és el públic objectiu de la cadena. Destacar la fidelització que s’aconsegueix. Pràcticament tots els nous usuaris del 2015 han repetit després de la primera vegada.

Els usuaris que es connecten al web d’Olot Televisió són principalment joves i tenen entre 18 i 35 anys. És així en un 61%. El 39% restant tenen més de 35 anys. Aquest increment de visitants joves es deu, principalment, a l’aposta per continguts com el ‘Joves, i què?!’, que va veure la llum el passat novembre. Es tracta d’un producte televisiu elaborat per ells mateixos que parla del seu dia a dia, sempre des d’un punt de vista local. Un programa, que a més, s’estrena cada dimecres per internet, al XIP/TV, i es pot veure els dijous a pantalla.

xiptv

Precisament la televisió a la carta d’Olot Televisió ja és una eina familiar entre les persones que busquen informació de proximitat i volen veure les notícies i els programes en qualsevol moment des qualsevol plataforma, ja sigui mòbil, tauleta, ordinador o televisor. A l’igual que ho és l’aplicació per Android i Apple, que molt aviat viurà una actualització important tant en contingut com en navegació.

Encara més pròxims
Però la gran aposta d’Olot Televisió d’aquesta temporada són els programes en directe. La cadena és present als esdeveniments més importants que s’organitzen als municipis de la comarca i els emet en directe, com, per exemple, el ball de la faràndula d’Olot de les festes del Tura, la fira de Sant Lluc, la fira Internacional de Bruixeria de St Joan les Fonts, la Fira Orígens i l’especial sobre vulcanisme, la proclamació de la Pubilla i l’Hereu o la fira de la Ratafia de Besalú. En alguns casos aquestes emissions són en directe per tot Catalunya, a través de La Xarxa de televisions locals, per contribuir en la projecció i promoció de la Garrotxa a tot el país. En aquesta línia ja els avancem que podran veure la rua del Carnaval d’Olot en directe.

Amb vocació de servei públic
Per tot això Olot Televisió és un mitjà privat amb una clara voluntat de servei públic que contribueix decididament en la vertebració social de la Garrotxa. Per això, aquest 2016, el principal objectiu és seguir presents al territori amb projectes que s’aniran desgranant i que, de ben segur, sorprendran per la seva innovació. Enguany, a més, s’evidenciarà una clara aposta per l’entreteniment sense perdre de vista, com és lògic, la proximitat que ens fa créixer cada dia.

El model dels mitjans locals
Els últims anys els mitjans de comunicació de proximitat s’han vist obligats a canviar el seu model, tant en gestió com en continguts, per fer-los viables. A través de La Xarxa, que uneix a més de 200 mitjans de tot el país, entre televisions i ràdios locals, s’està treballant per adequar les estructures i la programació a les necessitats del moment. És només així, fent pinya i unint esforços i sinergies, que els mitjans de proximitat avancen. A la Garrotxa, Olot Televisió, Ràdio la Vall i Ràdio les Planes d’Hostoles formen part de La Xarxa. A més el 2015 ha servit per consolidar el projecte de la Xarxa de Televisions de Girona, formada per TV Girona, Olot TV, TV Ripollès i TV Costa Brava. En aquest moment es produeixen tres programes: l’Al Dia Comarques de Girona, que s’emet cada dia a les 22.40, l’Actual Esports, que s’emet els dimarts i repassa l’actualitat esportiva de la demarcació, i La 7mana Girona, un espai de reportatges setmanal que s’emet els divendres. De cara al 2016 aquest treball conjunt creixerà amb la producció de programes d’entreteniment.

Deixa un comentari