Els familiars de les víctimes del vol de Germanwings sinistrat demanen els “canvis legals necessaris” per garantir la seguretat ciutadana

L’Oficina d’Investigacions i Anàlisis per a la Seguretat de l’Aviació Civil a França ratifica que el copilot de l’avió Germanwings on van morir 150 persones, tres d’elles garrotxines, tenia depressió severa. És per això que recomana poder trencar el secret mèdic. L’informe final desvela que un metge va demanar al copilot que es tractés en un hospital psiquiàtric dues setmanes abans de la tragèdia. Els familiars de les víctimes consideren que el sistema de control dels pilots va fallar enormement i exigeixen a les institucions els “canvis legals necessaris” perquè no torni a passar.

L’Oficina d’Investigacions i Anàlisis per a la Seguretat de l’Aviació Civil a França va presentar ahir l’informe final sobre la tragèdia de l’avió de Germanwings, que va acabar amb la vida de 150 persones, entre elles tres dones garrotxines, després d’estavellar-se als Alps. L’informe arriba una setmana i mitja abans que es compleixi un any del succés, que va tenir lloc el 24 de març del 2015. Els experts ratifiquen la versió inicial que el copilot de l’aparell, Andrea Lubitz, que estava tècnicament de baixa per malaltia i amb símptomes d’una depressió severa, va aprofitar l’absència del pilot, que havia anat al lavabo, per fer caure voluntàriament l’aparell, i no va obrir la porta de la cabina tot i les reiterades peticions de la tripulació. Segons l’informe, Lubitz va consultar diversos metges a partir del desembre del 2014, cap dels quals va avisar ni les autoritats d’aviació ni els seus caps a la companyia. Per tot plegat, els experts recomanen poder revisar o trencar el secret mèdic en casos de pilots amb problemes psicològics. De fet, l’informe final dels experts desvela que un metge fins i tot va demanar a Lubitz que es tractés en un hospital psiquiàtric dues setmanes abans de la tragèdia.

L’Associació d’Afectats del Vol GWI 9525, formada per 45 famílies de víctimes del vol Barcelona-Düsseldorf, considera que amb l’informe ha quedat acreditat que el sistema de control dels pilots va fallar enormement. L’associació ha exigit a les institucions els “canvis legals necessaris” per garantir la seguretat aèria i de la ciutadania. Els familiars de les víctimes a Bonn i a Barcelona han mostrat la seva decepció per l’informe dels investigadors, ja que no aporta gaire més informació de la que ja sabien. Les famílies volen que s’investigui si hi va haver una possible negligència i més de 80 ja han decidit presentar una demanda als Estats Units, perquè l’escola de vol on es va entrenar Lubitz és a Arizona. Un dels advocats dels familiars alemanys de les víctimes considera que durant l’entrenament, hi havia símptomes que el copilot no hauria d’haver treballat com a pilot, ja que, segons el lletrat, ja llavors tenia tendències suïcides, va prendre drogues psicotròpiques i tenia fortes depressions.

 

Notícies relacionades:
– La fiscalia autoritza l’entrega a les famílies de les restes de les víctimes del vol de Germanwings
Més de 800 persones recorden les tres víctimes olotines del sinistre aeri dels Alps de fa uns dies
La gendarmeria francesa recupera totes les restes de les víctimes de la tragèdia