Creixen les reclamacions adreçades a l’Oficina de Consum de la Garrotxa relacionades amb el subministrament elèctric

L’Oficina de Consum de la Garrotxa ha presentat la memòria de la seva activitat durant el 2015. No hi ha novetats respecte el servei que genera més reclamacions; aquest és el de la telefonia mòbil. El que sí que destaca és el nombre de reclamacions que les empreses de subministrament elèctric estan suscitant entre els usuaris.

La telefonia mòbil continua sent el servei que més reclamacions va motivar a l’Oficina de Consum de la Garrotxa durant el 2015. El servei donat per les companyies de telefonia mòbil acumula el 43% de les reclamacions que es van fer a l’oficina garrotxina l’any passat. En segona posició se situa el subministrament elèctric. Les reclamacions per aquest concepte van pujar un 13%. L’Oficina de Consum ho atribueix a la liberalització del mercat energètic i les pràctiques abusives dels comercials d’algunes companyies a l’hora de fer que els clients canviïn de companyia.

Les atencions a l’Oficina de Consum es van mantenir durant el 2015, si bé el nombre total de reclamacions va baixar un 12% respecte del 2014. L’Oficina de Consum ho atribueix a les campanyes de prevenció i a la nova taxa que s’imposa a les empreses a partir de la reclamació número 100.

 

Notícies relacionades:
– L’Oficina de Consum detecta un elevat nombre de ciutadans que signen per un canvi de companyia elèctrica no desitjat