El Consell Comarcal reclama una solució urgent als talls de la connexió d’Internet d’alguns municipis

El Consell Comarcal de la Garrotxa reclama a Telefònica una solució urgent a les incidències relacionades amb les telecomunicacions a la comarca. Als talls i manca de cobertura d’Internet d’alguns sectors de la vall d’Hostoles se sumen ara les queixes per talls als municipis de l’entorn de la vall del Llierca. El Consell no descarta portar el cas al Síndic de Greuges o l’Oficina de Consum. L’Ajuntament d’Argelaguer està recollint reclamacions per demanar indemnitzacions.

Els alcaldes d’Argelaguer, Tortellà, Sant Jaume de Llierca i Montagut i Oix s’han posat en contacte amb el Consell Comarcal de la Garrotxa per reclamar solucions als problemes de connexió a internet que venen patint de forma cíclica des del mes de gener, que han provocat problemes als veïns i a l’activitat del sector empresarial. Les desconnexions han arribat a tenir una durada de 33 hores consecutives. El passat 29 de gener i al llarg de 23 hores no va haver-hi servei d’Internet a la vall del Llierca, fet que es va repetir el 23 de febrer i el passat dimecres 9 de març. Els municipis de Sant Aniol, Les Planes d’Hostoles i Sant Feliu de Pallerols també han comunicat al Consell Comarcal la manca de cobertura que pateixen alguns sectors del seu territori. Els alcaldes d’aquestes localitats reclamen una millor cobertura mòbil per tal de solucionar l’aïllament que pateixen determinats sectors dels municipis. El Consell Comarcal de la Garrotxa ha tornat a reclamar als responsables de Telefònica una solució urgent, i no descarta portar el cas al Síndic de Greuges o a l’Oficina de Consum, si el problema persisteix.

L’Ajuntament d’Argelaguer, davant les incidències, ha decidit recollit diferents reclamacions per tal de demanar indemnitzacions a la companyia.

La companyia, per la seva banda, ha informat al Consell Comarcal que està treballant en l’anàlisi i supervisió de les incidències per tal d’evitar que es tornin a repetir talls d’aquestes característiques. Tècniques de Telefònica han visitat el territori per determinar el motius dels talls de subministrament i solucionar-los amb majors garanties.