Mercadona tanca el 2015 amb un volum de compres de gairebé 3.400 milions d’euros a empreses catalanes, entre elles, Noel i Monter

La cadena de supermercats Mercadona, amb dues botigues a Olot, ha presentat els resultats de l’exercici del 2015 a Catalunya. Hi ha algunes xifres que val la pena ressaltar i sobretot una que té incidència directe amb la Garrotxa. L’any passat Mercadona va tancar amb un volum de compres de gairebé 3.400 milions d’euros als seus proveïdors, principalment del sector primari. Destaca Embotits Monter, amb seu a Sant Jaume de Llierca, i Noel, a Sant Joan les Fonts. Aquests són dos puntals de Mercadona en compres d’embotit. Per la seva proximitat val la pena destacar Casa Terradellas, a Osona, i embotits La Selva. A totes aquestes companyies Mercadona va comprar 113 milions de quilos d’embotits. Amb aquestes dades la cadena assegura que té per objectiu donar suport al teixit productiu de Catalunya.

Dels resultats de l’execici 2015 pel que fa a l’activitat de Mercadona a Catalunya, destaca el volum de compres que la cadena ha fet al territori, que s’ha acostat als 3.400 milions d’euros. Mercadona ha respost a l’aposta pel teixit productiu català i, especialment, pel sector agroalimentari, amb un volum de compres a Catalunya de 3.392 milions d’euros el 2015. La companyia ha finalitzat l’any amb 251 botigues al territori, després d’obrir 26 nous supermercats, i la creació de 404 nous llocs de treball, xifra que eleva la plantilla a 11.250 treballadors a tot Catalunya.

La inversió generada per l’activitat de la companyia va ascendir durant l’últim any a 218 milions 600 mil euros, dels quals més de 147 milions són inversions directes i 71 milions i mig corresponen a la inversió realitzada pels fabricants interproveïdors.

La companyia manté relació comercial amb més de 1.800 petites i mitjanes empreses del territori que donen feina a 34.500 persones. Durant el 2015 la companyia ha assolit acords de col·laboració amb el sector primari, com reflecteixen els quilos de productes catalans que la companyia ha comprat durant el darrer any. L’aposta de la cadena pel producte fresc de qualitat s’ha traduït en un creixement mitjà de 330 quilos de producte per botiga i dia a les noves seccions de frescos de fuita i verdura, forn, carnisseria i peixateria.

 

Notícies relacionades:
– Mercadona tanca el 2015 amb 251 botigues a tot Catalunya i 404 nous llocs de treball
– Mercadona obre les portes de la segona botiga a Olot, que ha generat 27 nous llocs de treball
– Mercadona va augmentar les vendes un 2% al 2014 i supera els 20.100 milions d’euros de facturació