L’Agència Catalana de Consum difon recomanacions destinades a possibles afectats pel tancament de Vitaldent a Olot

Aquests dies a la porta de la clínica Vitaldent d’Olot s’hi pot llegir que “per motius tècnics” la clínica romandrà tancada en horari de tarda. Hi deixen un telèfon per atendre qualsevol consulta i apunten que seguiran atenent a clínica de les 10 del matí a les 4 de la tarda. En un altre full explicatiu a la mateixa porta s’hi pot llegir que l’horari per lliurar historials aquesta setmana serà dilluns, dimecres i dijous de les 10 del matí a les 3 de la tarda. Aquest mateix dimarts, l’Agència Catalana de Consum i l’Oficina de Consum de la Garrotxa han emès un comunicat dirigit a “totes les persones afectades pel tancament de la clínica dental Vitaldent d’Olot”. L’Agència recomana a les persones que hagin contractat un tractament en aquest centre i n’hagin pagat la totalitat o una part sense haver rebut el servei complet, que recopilin i guardin tota la documentació de què disposin (pressupostos, contracte del servei del tractament, història clínica, contracte de finançament, factures, etc).

L’Oficina de Consum assegura que ha rebut un escrit de Vitaldent on assegura que tots els pacients que tinguin tractament en curs podran ser atesos a les clíniques més properes. També han deixat el telèfon gratuït 900 111 003 i l’adreça electrònica paciente.olot@vitaldent.com “per presentar reclamacions”. Tot i així, l’Oficina es posa a disposició dels pacients perquè hi presentin fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia, ja que “mediarà per intentar arribar a un acord”.

Davant possibles casos d’incompliment de contracte, l’Agència i l’Oficina de Consum fan una sèrie de recomanacions. En cas que el tractament ha estat finançat amb un crèdit facilitat per la mateixa clínica, recomanen demanar l’anul·lació del prèstec a l’entitat financera que l’ha concedit. Si s’ha pagat amb targeta de crèdit, recomanen demanar al banc que anul·li el càrrec i en faci el corresponent reemborsament. En cas que part o la totalitat del tractament s’hagi pagat en efectiu o a través d’un crèdit personal contractat directament en una entitat bancària, l’Agència i l’Oficina de Consum demanen que dirigir-se al jutjat i demanar assessorament al Servei d’orientació jurídica del Departament de Justícia.

A mitjans de febrer, la cúpula de Vitaldent va ser detinguda per blanqueig de diners i un frau superior als 10 milions d’euros als seus franquiciats. Tot i els esforços per desvincular-se’n, la difusió de la notícia va perjudicar seriosament la imatge de les franquícies repartides per tot el territori espanyol, tot i tractar-se, com en el cas d’Olot, de clíniques independents.

 

Notícies relacionades:
– Les franquícies de Vitaldent es querellaran contra el franquiciador per danys i perjudicis