Unió de Pagesos es mostra preocupada perquè les variants d’Olot i Les Preses ocupin el menor espai agrícola possible

Dilluns es va presentar l’acord entre Olot, la Vall d’en Bas i Les Preses per considerar que es contemplin les variants com un únic projecte, i que la de la Vall d’en Bas sigui d’un sol carril per banda. Unió de Pagesos també considera que les variants són necessàries, però es mostra preocupada perquè el futur traçat ocupi el menor espai agrari possible, i demana que se’ls convidi a participar en el seu disseny.


La futura variant d’Olot i la Vall d’en Bas és una de les demandes prioritàries dels sectors econòmics de la Garrotxa. La necessitat de superar els problemes de mobilitat que representen els passos de la capital comarcal i Les Preses és defensada fins i tot per un dels sectors que pot resultar més perjudicat amb la construcció de la nova via, com són els pagesos i ramaders de la Vall d’en Bas.

Segons el sindicat Unió de Pagesos, la signatura de l’acord entre Olot, la Vall d’en Bas i les Preses per considerar les variants respectives com un únic projecte és un encert. Però demanen que es tingui en compte a la veu dels treballadors agrícoles a l’hora d’escoltar propostes sobre el traçat que s’ha de dissenyar en un futur. En aquest sentit, Unió de Pagesos valora positivament que el traçat que evitarà l’actual carretera de Les Preses sigui d’un sol carril per banda. Però es mostra preocupada per les dimensions i el recorregut de pas d’aquesta nova via. Reclama que es respecti la terra agrícola de la Vall d’en Bas. Segons l’Idescat, amb dades del 2009, la Vall d’en Bas té 1.805 hectàrees de terres llaurades, i 2.340 de pastures permanents.

 

Notícies relacionades:
– Acord perquè les variants d’Olot i la Vall d’en Bas es considerin com un únic projecte