La plaça de braus i la música, protagonistes del nou espot d’Olot Televisió

L’espot promocional d’OLOT TELEVISIÓ s’ha estat treballant al llarg dels últims mesos amb intensitat. Per la gravació de l’espot es buscava un espai de referència pels garrotxins que estigués directament relacionat amb la cultura i la plaça de braus compleix amb aquest requisits. S’hi celebren concerts, espectacles de dansa, teatre, és part de l’escenari de la Fira de Sant Lluc, acull espectacles eqüestres i el correbou, que ara és actualitat per la consulta.

Treballar en la foscor va ser tot un repte perquè no era fàcil il·luminar l’espai sense perdre la intimitat de la nit. Així que el repte es va resoldre dibuixant la mosca d’OLOT TELEVISIÓ sobre la superfície de la plaça de braus i resseguir tot seguit el contorn amb prop de 250 metres de mànega de led. La lletra de la cançó està inspirada amb elements característics d’Olot i la Garrotxa, com són l’art, els gegants, els sants i els volcans. L’autor, l’olotí Constan Fernández, explica que “em va semblar una idea genial compaginar la televisió d’Olot amb la ciutat, que hi hagués una televisió amb cor que representa a tots els olotins” i assegura que “ha estat tot un repte”.

La producció ha comptat amb la col·laboració de la cantant Virginia Maestro, que canta en català per primera vegada en un espot per una cadena de televisió. Maestro parla “d’una experiència molt bonica perquè la plaça de braus és una de les més antigues” alhora que destaca el muntatge que s’ha fet per realitzar l’espot.
Tant important és la veu, la lletra i la composició com la producció de la música, que ha anat a càrrec del també olotí Jordi Carles. A més de ser considerat un dels millors guitarristes de les nostres terres, Carles té una oïda com pocs, que ha estat determinant perquè la música de l’espot sigui excel·lent. Carles recorda que “en Constan tenia la idea, va portar l’esquelet i la vam arrenjar. La vàrem passar a la Virginia, que va col·laborar amb diverses aportacions i finalment es va gravar a l’estudi”.

Promo 2016_04

Per aconseguir el resultat final han estat necessàries unes quantes dosis de creativitat i ingeni per part de l’equip de la cadena. El dissenyador gràfic i d’espai, Jordi Ventura, reconeix que “el més complicat que sigut fer el logo d’Olot Televisió amb un tamany que és molt gran i havíem d’intentar que mantingués les formes i fos reconeixible”. Com anècdota explica que “ha calgut enterrar sota la sorra algunes parts que no interessaven, fer rectes, corbes, recolzar-ho amb cargols i claus”.
L’espot que des d’avui es veu per OLOT TELEVISIÓ és el resultat d’una feina intensa però alhora divertida que va començar fa alguns mesos amb l’encàrrec a Constan Fernández. El director de la cadena, Albert Brosa, defineix el treball dels tres músics com “espectacular i la implicació també” i valora especialment que “arriba i explica el que nosaltres volem explicar, que Olot Televisió és una tele de proximitat, que és de tots els olotins i que volem que tothom se l’estimi tant com nosaltres”.

Promo 2016_05