‘La Ciutat dels Detalls’ va rebre durant el 2015 més de 2.300 peticions per millorar Olot, la majoria sobre l’enllumenat públic

L’Ajuntament d’Olot ha fet balanç del programa ‘Olot, ciutat dels detalls’ durant el 2015. La majoria de les reclamacions dels últims anys han estat per qüestions relacionades amb l’enllumenat públic. Durant tot l’any passat, l’Ajuntament va rebre més de 3.200 peticions, 450 més que el 2014, i va resoldre més del 90%.

El 2015, la Ciutat dels Detalls, el sistema de comunicació entre l’Ajuntament d’Olot i la ciutadania impulsat pel govern de Josep Maria Corominas, va rebre 3.221 demandes sobre actuacions de millora que s’haurien de portar a terme. Les demandes principals han estat sobre aspectes relacionats amb l’enllumenat públic. Han representat gairebé un 20% del total, seguides de sol·licituds sobre mobiliari públic, senyalització viària, sots localitzats en voreres o en el paviment i manteniment de jardins públics.

Al llarg del 2015, la Ciutat dels Detalls ha aconseguit resoldre 2.976 peticions. Això representa el 92,39% de les sol·licituds rebudes al llarg de l’any passat. Si parlem de la via d’entrada de peticions per part de la ciutadania, la majoria s’han fet de manera telemàtica, amb un 87%. Gairebé un 9% de les demandes s’han fet per via telefònica, mentre que les que s’han fet de forma presencial no arriben al 4%. Per barris, la majoria de peticions han sortit de les Tries, seguit del Nucli Antic d’Olot i el barri de Sant Roc. Des de l’octubre del 2011, quan es va posar en marxa el servei, s’han rebut més de 13.800 sol·licituds. En el que portem de 2016, la Ciutat dels Detalls ja ha rebut més de 1.300 demandes per millorar la ciutat.