Olot acull des d’avui l’exposició de fotografies ‘Agustí Centelles. Retrats de Guerra’. Compta amb diverses instantànies representatives de personatges clau en l’època de la Segona República i també la Guerra Civil, un període en el qual Centelles va ser molt productiu.
La Fundació Vila Casas ha fet arribar a Olot algunes imatges emblemàtiques de la trajectòria d’Agustí Centelles com a fotògraf de la IIa República i la Guerra Civil. L’exposició ‘Agustí Centelles. Retrats de Guerra’ s’ha inaugurat aquest dissabte al migdia i no només té un valor important per la rellevància de Centelles com a fotoperiodista, sinó també perquè bona part del seu llegat no es troba a Catalunya en l’actualitat.
L’exposició es podrà veure a la Sala Oberta 2 de l’Hospici fins el proper 21 d’agost. Té un recorregut cultural, avançant-se a la Biennal Olot Fotografia, i també segueix la línia de les darreres mostres al mateix Hospici.
Entre les imatges hi ha fotos emblemàtiques, com la que mostra un grup de milicianes a Tardienta, a Osca. També s’hi poden trobar retrats dels grans líders del moment, com Lluís Companys o Manuel Azaña, i figures que també tindrien un paper rellevant durant la transició en àmbit polític i cultural, com Josep Tarradellas, Teresa Pàmies, Frederica Montseny o Dolores Ibárruri, ‘La Pasionaria’.