El sindicat USPAC dels Mossos denuncia el greuge que pot suposar la deslocalització del sector de trànsit d’Olot

La Direcció general de Policia i prefectura dels Mossos d’Esquadra ha comunicat al sindicat USPAC que ha decidit replantejar els sectors de trànsit de les comissaries catalanes. Fins ara hi ha 22 sectors i volen concentrar-los en 16. La mesura suposarà la clausura progressiva dels sectors d’Olot, Mataró, Igualada, Motblanc i Móra d’Ebre. A la pràctica, vol dir que d’aquí a uns anys, el servei de trànsit dels Mossos d’Olot es desplaçarà a una altra comissaria, probablement Girona o Figueres. Per a la direcció de Mobilitat de Mossos, aquesta és una decisió operativa que ha de millorar el servei. El sindicat alerta, en canvi, que la decisió pot suposar un greuge per a la Garrotxa.

El sector de trànsit dels Mossos d’Esquadra s’encarrega de tot el relacionat amb la prevenció, regulació i atenció davant dels accidents de trànsit. La comissaria dels Mossos d’Esquadra d’Olot deixarà de tenir un sector de trànsit d’aquí a uns anys. Es tracta d’una decisió operativa de la Direcció General de la Policia catalana que té com a objectiu centralitzar el servei en menys comissaries. Per fer-ho, deixarà de treure a concurs més places per al sector d’Olot i altres quatre municipis catalans. El servei se seguirà proporcionant, dirigit des d’una altra comissaria de la demarcació, probablement Girona o Figueres, tot i que aquesta és una decisió que encara està per determinar. El canvi d’ubicació es produirà, d’aquí a uns anys, quan ja no quedin més agents del sector operatius a Olot. El sindicat USPAC dels Mossos alerta de les conseqüències de tenir un servei allunyat de la comarca, i posen com a exemple Ponts, municipi de la Noguera on fa quatre anys es va eliminar el sector de trànsit per traslladar-lo a Tàrrega. El sindicat denuncia que dimarts hi va tenir lloc un accident de trànsit greu i la patrulla no va arribar fins passats 40 minuts. Creuen que la raó del replantejament dels sectors de trànsit es troba en la manca d’efectius que està patint el cos. Des de l’Oficina del Portaveu dels Mossos d’Esquadra s’informa, en canvi, que la decisió obeeix a una mesura operativa de Mobilitat per millorar el servei. Apunten que els agents del sector no es queden a la comissaria, sinó que es desplacen constantment pel territori de la seva competència i que, en tot cas, els agents de l’àrea de Seguretat Ciutadana dels Mossos pot actuar davant un accident si arriben primer al lloc dels fets. L’Ajuntament d’Olot s’ha mostrat interessat a conèixer com se seguirà prestant el servei quan el sector se centralitzi des d’una altra comissaria.

El sindicat USPAC alerta de la desmotivació que pot provocar entre els agents dels sectors de trànsit afectats el fet que la seva destinació desapareixerà en uns anys. També es mostren preocupats per les conseqüències que pot tenir quant a les tasques de prevenció i conscienciació ciutadana que s’estan fent al territori, una feina que consideren cabdal per a la reducció de l’accidentalitat.