Un estudi de la UPF situa Olot TV com la segona televisió de Catalunya amb més incidència a les xarxes socials

Un estudi realitat entre el novembre del 2015 i el febrer del 2016 per la Universitat Pompeu Fabra situa Olot Televisió al capdamunt del rànquing de les televisions de Catalunya amb més incidència a les xarxes socials. La Televisió de la Garrotxa és la segona cadena, després de Canal Terrassa, i per davant de mitjans com Barcelona Televisió o TV3.

L’esforç que durant els últims anys està fent OLOT TELEVISIÓ en presència a les xarxes socials està donant resultats excel·lents. La Universitat Pompeu Fabra ha realitzat un estudi durant quatre mesos, entre el novembre de l’any passat i el febrer d’aquest 2016, per analitzar les diferents àrees on es desenvolupa l’anomenada televisió social, web, mòbil i xarxes socials. Això ha permès mesurar el nivell d’integració de les televisions en aquest nou model, que s’està desenvolupant a tot al món i especialment als Estats Units. Segons aquest estudi Olot Televisió és la segona cadena amb més integració social, després de Canal Terrassa Vallès, i per davant de la resta de canals. Just per darrera hi ha Barcelona Televisió, TV3, Canal Blau TV o Lleida Televisió.

L’informe concreta que les televisions analitzades, com Olot Televisió, opten per orientar aquests espais socials amb la única finalitat de servir com a televisions a la carta. En aquest moment Olot Televisió és present a diferents plataformes socials com el Facebook, el Twitter, l’Instagram i el YouTube, a més del propi espai del XIP/TV, la Televisió a la carta.

L’estudi de la UPF també confirma una tendència, en creixement, que considera Twitter el nucli de la televisió social. Per tant, la xarxa socials dels 140 caràcters ha estat la més adient per liderar la transformació dels hàbits de consum d’audiència.