Els alcaldes fan un front comú per exigir millores en la prestació dels serveis que Correos i Telefónica fan a la Garrotxa

Els alcaldes de la Garrotxa han decidit fer front comú a l’hora de reclamar la millora de la prestació dels serveis que ofereixen Telefónica i Correus a la comarca. Les deficiències s’han tornat generalitzades i les empreses no responen favorablement a les demandes.

En l’últim consell d’alcaldes, tots els batlles van coincidir a dir que les deficiències es mantenen de forma generalitzada al territori, i malgrat les bones paraules en les reunions mantingudes els últims mesos, les empreses no han respost a la demanda de millores. Els alcaldes han decidit fer front comú a l’hora d’exigir solucions. En el cas de Correus, els problemes se centren en l’alta rotació del personal que fa el repartiment als municipis. Això es tradueix en un repartiment ineficient en nuclis allunyats o sectors disseminats. Els alcaldes també han detectat qualitat de serveis desiguals a les oficines de Correus. El Consell Comarcal anirà si cal a Madrid a demanar una solució.

 

En el cas de Telefónica, els problemes se centren en el desplegament de la cobertura dels diferents serveis que ofereix l’empresa, i també en el manteniment de la línia actual de telèfons. En alguns municipis, la instal·lació no està actualitzada. En alguns sectors, fins i tot, l’arbrat arriba a tocar les línies. El fregament constant afecta la instal·lació perquè pot arribar a desgastar-la o trencar-la. La problemàtica s’agreuja i els alcaldes no reben resposta a les seves peticions. No obstant aixó, no deixaran de demanar-les.

 

En el cas de la cobertura de la fibra òptica, la Garrotxa ja ha començat el desplegament d’una xarxa pròpia a través de la Fundació Guifi.net. La tindran totalment desplegada en la mesura que els veïns de la comarca confiïn en el servei que oferirà i decideixin contractar-lo.