La PAH reclama un protocol d’actuació a l’Ajuntament d’Olot i als serveis socials per quan es denuncien les males condicions d’un habitatge

La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca reclama que l’Ajuntament d’Olot i els serveis socials estableixin un protocol d’actuació per decidir si es pot viure o no en un habitatge. La demanda sorgeix després de l’actuació dels Bombers en un habitatge del barri de Pequín, del qual fa dos anys que la PAH denuncia les seves males condicions però que encara no ha rebut cap inspecció per determinar si la gent hi pot viure.

Una casa del barri de Pequín d’Olot fa dies que va necessitar l’actuació dels Bombers per la mala combustió d’una xemeneia. El cos d’assistència va remullar la teulada, i l’aigua va entrar al pis superior, abandonat en aquests instants. Ara aquesta aigua s’escola cap a l’habitatge que ocupa els baixos, un problema afegit a una casa on des de fa dos anys denuncien que no s’hi pot viure, segons la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca.

La gravetat de la situació creix cada dia que passa per les vuit persones que ocupen l’habitatge de dues habitacions, sis d’elles menors d’edat. I la PAH es sorprèn que els tècnics dels serveis socials no hagin inspeccionat encara la casa, després de dos anys denunciant les condicions de l’espai i malgrat l’ensurt que va donar la xemeneia dijous passat. Per aquest motiu reclamen a l’Ajuntament d’Olot que estableixi un protocol d’actuació per determinar si els pisos que denuncien són habitables o no. Segons la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, hi ha fins a sis habitatges a Olot que es troben en condicions infrahumanes.

Notícies relacionades: 
– La PAH Garrotxa celebra els seus 3 anys de reivindicacions amb 40 casos resolts
– La PAH demana que es publiquin les dades de desnonaments a Olot des del 2014 i que es desplegui totalment la llei 24/2015
– La PAH Garrotxa denuncia que Bankia no ha complert la seva paraula amb les famílies afectades