L’Oficina de Turisme d’Olot compleix dos anys entre les millors de Catalunya

Olot està més a prop de l’objectiu de desestacionalitzar el turisme que tradicionalment es concentra en els mesos de tardor. Així ho indiquen les dades de l’oficina de turisme del carrer Sant Rafel, que va obrir el Sant Lluc del 2015. Dos anys després de la seva obertura, ara té el repte d’aconseguir la primera categoria de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya.

Aquesta setmana es compleixen dos anys d’aquestes imatges, de la inauguració de la nova oficina de Turisme al centre d’Olot. Coincidint amb la data, l’equipament passa balanç de la feina feta. En els darrers anys un increment important del turisme a la ciutat, amb una mitjana d’ocupació del 55%. També s’ha diversificat la procedència dels visitants, que són sobretot de la resta de l’estat espanyol i europeus. Un altre dels reptes assolits és el d’incrementar les atencions a l’oficina, que han augmentat un 7%. Una altra mostra dels bons resultats de l’Oficina de Turisme és que el d’Olot forma part dels cinquanta equipaments de la segona categoria de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya. El repte ara és aconseguir pujar fins a la primera categoria abans d’acabar l’any. La normativa del Govern té en compte diversos condicinants pel que fa a aquestes categories, com l’horari d’obertura un mínim de sis hores al dia sis dies a la setmana.