Augmenten els clients del comerç olotí procedents d’altres comarques

Els comerços olotins han constatat un creixement d’un 20% dels clients procedents d’altres comarques. És la dada més destacada per l’Ajuntament d’Olot, de l’enquesta que es va passar als comerciants olotins per tal de conèixer la situació del sector. El 65% dels comerciants consideren que han augmentat vendes els darrers dos anys, però només han respost l’enquesta un 35% dels establiments olotins.

Un total de 159 comerços dels 450 establiments preguntats van respondre l’enquesta que l’Ajuntament d’Olot i l’Associació de Comerciants van enviar per constatar l’estat del sector. D’aquestes respostes es desprèn que la seva clientela de fora de la Garrotxa ha augmentat en un 20%, concretament d’Osona, l’àrea metropolitana de Barcelona i el Ripollès. Aquests clients representen un 30% del total.

En aquest sentit, un 65% de les botigues consideren que han augmentat vendes els darrers dos anys. Però els comerciants volen aconseguir més moviment als mesos de febrer, març i octubre, i creuen que els afecta la variació del temps en la seva activitat.

Segons les dades, Olot manté un teixit comercial molt tradicional: gairebé 1 de cada 5 establiments està en actiu des d’abans del 1975. Pel que fa al local, tres de cada quatre es troben en espais de lloguer. L’Associació de Comerciants considera que la dinamització s’està fent de forma correcta. Els enquestats creuen que tenen una clientela fidel, veuen una oportunitat en les xarxes socials -n’utilitzen un 72% dels enquestats-,  però també consideren que tenen un repte per atraure les franges més joves a les botigues, i han d’afrontar reptes com els canvis d’hàbits en les compres, la competència, la millora dels aparcaments de la ciutat i la renovació urbanística de zones com el Firal o l’entorn de la plaça del Carme.