Augmenta la compra d’entrades dels espectacles culturals a través d’Internet

Creix la compra d’entrades d’Olot Cultura per Internet. És el que s’extreu de les dades de l’últim trimestre de 2016 en comparació amb el mateix període de 2017, on les obres del Firal han afectat diversos equipaments culturals de la ciutat com la Sala El Torín o el Teatre Principal.

El passat 1 d’agost es van posar en marxa les obres del Firal que, poc a poc, han anat afectant d’una manera o altra la rutina habitual de la zona. El Teatre Principal, per exemple, ha hagut de canviar la porta d’entrada i ara s’accedeix per la plaça del Teatre, a la sala La Carbonera. La venda d’entrades d’Olot Cultura, des de l’estiu i coincidint amb les obres, marca un canvi de tendència en els hàbits de compra dels garrotxins. Per exemple, la venda d’entrades a Can Trincheria s’ha reduït en pràcticament un 2%. L’últim trimestre del 2016 es compraven el 13,67% de les entrades allà i a l’últim trimestre de 2017, l’11,83%. Ara la meitat de les entrades per anar es compren per Internet. Concretament un 49,70%. Això són cinc punts més que al mateix període de l’any passat, on les entrades adquirides a través de la xarxa significaven un 42,87% del total.
El Teatre també ha vist com les taquilles veien reduïda la seva activitat en dos punts, des del 33,76% del total de les entrades venudes per anar veure una obra, fins al 31,80% actual. Un canvi de tendència que també afecta les vendes en altres llocs, com explicava Pep Berga. Del pràcticament 10% al gairebé 6,5%. El que significa que el percentatge d’entrades que s’ha deixat de vendre presencialment, s’ha començat a adquirir per Internet en un canvi de tendència que, sembla, s’instal•larà definitivament aquest 2018.