Pugen les atencions a l’Oficina de Consum de la Garrotxa fins a les 3.507, un 12% més que l’any anterior

L’Oficina de Consum de la Garrotxa va atendre durant el 2017 a 3507 persones, gairebé 400 més que l’any anterior. Aquest augment respon a la demanda d’informació sobre les clàusules terra de les hipoteques. Per la seva banda, els serveis bàsics segueixen centrant les reclamacions a companyies, malgrat que la societat té tendència a posar-ne menys.


La Garrotxa demana més informació i té menys necessitat de reclamar. És el que es desprèn de la memòria anual presentada per l’Oficina de Consum de la Garrotxa, que pretén ajudar, informar i orientar als consumidors per el bon exercici dels seus drets. Durant el 2017, l’organisme va atendre a 3507 persones, el que representa un creixement de més del 12% respecte les 3125 que van ser assessorades l’any anterior. Les xifres fan considerar la comarca com una de les que treballen millor amb els consumidors.
Un dels motius de l’increment ve derivat per la revisió de les clàusules terra de les hipoteques. La gran majoria ha anat a consultar si en les seves escriptures constaven aquests requisits inclosos per les entitats bancàries.

Aquest augment de les informacions contrasten amb la baixada de les reclamacions: fins a 456 persones han volgut reclamar a les empreses, sobretot de serveis com llum, aigua i gas, amb una de cada tres peticions; els serveis de telecomunicacions, per la seva banda, representen el 26’10%. Són menys reclamacions que el 2016, un 13’1%.

Per pobles, Olot és el primer nucli amb més reclamacions efectuades; després hi ha Sant Jaume de Llierca, en motiu de l’apagada elèctrica de 19 hores que va viure el municipi l’any passat.

L’Oficina de Consum de la Garrotxa té la seu al Consell Comarcal, i està disponible al públic de dilluns a divendres de 9 del matí a 3 de la tarda.