L’alcalde d’Olot viatja dimarts a Madrid per desencallar la construcció de la variant d’Olot

La setmana vinent podria començar el compte enrere perquè es desencalli la variant d’Olot. Dimarts vinent l’ajuntament de la ciutat mantindrà una reunió amb el Ministeri de Foment que podria ser determinant. Tot això passa quan fa una mica més d’un any que el consistori, la Generalitat i el Ministeri es van reunir per darrera vegada.

La proposta que presentaran conjuntament l’Ajuntament d’Olot i la Generalitat, i que en aquesta imatge correspon al traçat dibuixat de color blau, preveu soterrar sis metres la carretera, amb diversos falsos túnels, evitant l’impacte al barri de l’Hostal del Sol i eliminant l’actual viaducte, per connectar amb l’autovia A-26 a l’alçada de la rotonda de Can Minguet, just a la cruïlla amb la carretera de la Canya. L’alcalde, Josep Maria Corominas, ha explicat que “aquesta compleix amb les exigències del Ministeri de Foment, el seu cost és molt menor, el manteniment és el de qualsevol carretera i no cal un manteniment especial, compleix les condicions de Madrid i les que ens havíem posat nosaltres que era que el barri de l’Hostal del Sol quedés integrat a la ciutat”.

D’aquesta manera el barri de l’Hostal del Sol queda integrat a la ciutat, amb la construcció d’una segona via secundària des del polígon industrial del Pla de Baix. Corominas ha afegit que “tenim un bon projecte que beneficia a tothom, evitem l’impacte sobre el barri de l’Hostal del Sol, millorem l’impacte que li ha provocat el traçat actual amb aquets viaducte que els hi queda a nivell de la vista. I, a més, ens ajuda a tenir un traçat urbà perquè la gent pugui entrar i convertir la carretera de Sant Joan les Abadesses amb un bon accés a la ciutat”.

En aquella reunió les dues administracions catalanes van presentar una proposta per evitar aïllar el barri de l’Hostal del Sol. En aquell moment el Ministeri va prendre el compromís de respondre en un termini curt de temps que ha acabat sent d’un any. Finalment dimarts l’alcalde Josep Maria Corominas i el secretari d’Infraestructures, Ricard Font, viatjaran a Madrid per prendre la decisió final de la variant. L’alcalde ha concretat que “el dia 6 de març la proposta és aquesta i reiterar la proposta que els hi vàrem fer i va agradar. La segona cosa que anem a demanar és que per poder actuar no pot ser que hi hagi dues administracions, la Generalitat i l’estat s’han de posar d’acord. Que una part important ja està estudiada per la Generalitat i l’estat ha d’estudiar un tram petit, amb un fals túnel soterrat. Que es posin d’acord i que ho tramiti una sola administració que, lògicament, demanaré que sigui la Generalitat”.

Corominas es optimista amb el calendari i manté el que en el seu moment va anunciar el conseller Josep Rull, que el 2019 entrin les màquines a treballar i l’obra estigui acaba el 2022.