L’Olotx2 genera un impacte econòmic de més de 460 mil euros a la ciutat

Les dades definitives corroboren el balanç positiu del darrer Olotx2. La iniciativa promocional d’aquest cap de setmana ha tingut un impacte econòmic de més de 460 mil euros, un 3% més que l’any passat. El bon temps va contribuir a atraure més visitants de fora de la Garrotxa de manera que restaurants, hotels i activitats participants van omplir pràcticament totes les places.

La Garrotxa ha viscut la millor edició de l’Olotx2. Així ho confirmen les dades recollides després d’aquests tres dies de promocions en què s’han implicat més de 180 empreses. La campanya es consolida generant un impacte econòmic de 467.395 euros, un 3% més que el 2017. Xifres que satisfan l’Ajuntament d’Olot, que veu com cada cop aconsegueix atraure més públic de fora de la comarca.

Segons dades de l’Oficina de Turisme d’Olot, els visitants procedents de les comarques de Barcelona han crescut un 11% i representen un 67% del total.  Creixen també els visitants de les comarques properes, com el Ripollès, el Gironès o l’Alt Empordà. Pel que fa al perfil, les persones ateses són sobretot parelles, grups i famílies.

De divendres a diumenge més de mil dues-centes persones van dormir a la Garrotxa, assolint gairebé la plena ocupació la nit de dissabte. Els restaurants participants van servir un total de 10.373 àpats en tot el cap de setmana. La majoria d’establiments van penjar el cartell de complet i fins i tot van haver de desestimar reserves.

L’oferta d’activitats també ha tingut una bona rebuda per part del públic. Va començar divendres amb l’actuació de Pep Plaza al Teatre Principal i  entre dissabte i diumenge les propostes musicals del centre de la ciutat van atraure més d’un miler de persones. Els comerços que van sumar-se a l’Olotx2 també valoren molt positivament la campanya, que arrodoniran aquest cap de setmana amb la Botiga al Carrer. Després d’aquests bons resultats el consistori olotí té molt clar quin és el repte de cara a la propera edició, seguir mantenint l’oferta de qualitat perquè tots els visitants marxin amb bon regust de boca.

L’Ajuntament d’Olot ha invertit 30 mil euros en la darrera campanya de l’Olotx2. Segons la dada d’impacte econòmic mínim, per cada euro que hi posa el sector públic el retorn és de 15,58 euros als sectors participants.